0

درمانگاه تخصصی ارتش در قوچان به بهره‌برداری رسید

درمانگاه تخصصی ارتش در قوچان به بهره‌برداری رسید
بازدید 9

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه هم‌زمان با میلاد پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) درمانگاه تخصصی شبانه‌روزی ارتش در قوچان با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، رئیس اداره بهداشت و درمان نزاجا و مسؤولان شهرستان قوچان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش حاشیه افتتاح این مرکز درمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از گذشته یک مرکز درمانی توسط تیپ در قوچان فعال بود اما تجهیزات و مکان آن مناسب خدمت‌رسانی به مردم و تیپ متحرک هجومی در قوچان نبود.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی با اشاره به اینکه از حدود ۶ ماه پیش اداره بهداشت درمان نیروی زمینی تلاش کرد تا درمانگاهی درخور شأن مردم ایجاد کند، افزود: در این درمانگاه از دستگاه‌های به‌روز و مجهز استفاده و برای تمامی دستگاه‌ها نیز نیروی متخصص به‌کارگیری شده است.

وی بیان کرد: سعی کرده‌ایم از تجهیزاتی که کمبود آن در این شهر احساس می‌شود همچون پیراپزشکی، بینایی‌سنجی، رادیولوژی، آزمایشگاه، دندانپزشکی، سونوگرافی و … با بروزترین تجهیزات در این درمانگاه استفاده شود.

بیمارستان ۶۴ تختخوابی ارتش در قوچان در دست اقدام است

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا نیز در این مراسم اظهار کرد: تجهیز یک مرکز درمانی در قوچان قولی بود که در ۶ ماهه گذشته داده شد و امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری آن هستیم.

سرهنگ شهباز زارعی با اشاره به اینکه در این درمانگاه شبانه‌روزی تخصص‌هایی همچون داخلی، قلب، زنان، عفونی، دندانپزشکی، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، خدمات آزمایشگاهی فراهم‌شده است، تصریح کرد: تأمین یک دستگاه سیتی اسکن نیز برای استفاده خانواده بزرگ نیروهای مسلح و مردم قوچان در دست اقدام است.

وی بابیان اینکه نیروی زمینی ارتش در ۲۲۷ نقطه کشور خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه می‌کند و بزرگ‌ترین مرکز درمانی کل نیروهای مسلح در کشور را داراست، گفت: این پروژه با زیربنای یک هزار و ۸۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان ظرف ۶ ماه آماده خدمت‌رسانی به مردم و نیروهای مسلح این شهرستان شد.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا ادامه داد: یکی از طرح‌های آتی نیروی زمینی ارتش ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی مجهز در این شهرستان است که باهدف خدمت‌رسانی به عموم مردم ایجاد خواهد شد.

۲ دستگاه ام. آر. آی به حوزه درمانی قوچان اضافه می‌شود

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بابیان اینکه با افتتاح این مرکز درمانی سرانه بهداشت شهرستان قابل‌قبول خواهد شد، گفت: تجهیزات پزشکی استفاده‌شده در این درمانگاه از بهترین تجهیزات است.

علی آذری با اشاره به کمبود دستگاه سیتی اسکن و ام. آر. آی در این شهرستان تصریح کرد: سی‌تی‌اسکن برای درمانگاه ارتش خریداری‌شده که آماده نصب است اما برای دستگاه ام. آر. آی یکی توسط وزارت بهداشت و دیگری توسط نیروی زمینی ارتش تأمین خواهد شد که در حوزه وزارت بهداشت مراحل پایانی اختصاص این دستگاه به شهرستان طی می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *