0

پرستاران یاسوج یکسال مطالبه معوقه دارند

پرستاران یاسوج یکسال مطالبه معوقه دارند
بازدید 12

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری یاسوج گفت: مطالبات پرستاران یاسوج حدود یکسال عقب ماندگی دارد و در برخی موارد مانند حق لباس عقب ماندگی چند ساله است. در جلسه با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قرار شد این مطالبات تا روز پرستار پرداخت شود یا حداقل هر ماه 1.5 ماه از مطالبات معوقه جلو بیفتد.

سید رضا رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان نظام پرستاری درباره آخرین اقدامات برای رسیدگی به اعتراضات پرستاران اظهار کرد: در یاسوج نیز مانند برخی دیگر از شهرها، پرستاران تجمعات مسالمت آمیز داشتند. حتی برخی بخش های بیمارستانی تعطیل شد که در مواردی در خدمات غیر اورژانسی به بیماران اختلال ایجاد کرد به طوری که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و استانداری نیز برای رفع مشکل وارد عمل شدند.

وی افزود: در همین راستا جلسه‌ای با حضور هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد که در آن تمام مسئولان اعم از مسئولان تخلفات اداری، بازرسی، نمایندگانی از هیئت مدیره نظام پرستاری و از بین پرستاران نیز حضور داشتند و مشکلات مطرح شد. برخی مشکلات داخلی و استانی است و برخی مطالبات نیز کشوری و مربوط به مطالباتی است که پرداخت نشده است.

پرداخت اضافه کاری پرستاران یاسوج به روز شد

وی ادامه داد: در حال حاضر معوقات پرستاران یاسوج از جمله مطالبات کارانه و تعرفه در برخی بیمارستانها به یکسال رسیده است. و در مورد حق لباس چند سال عقب ماندگی وجود دارد اما در پرداخت اضافه کاری، دانشگاه یاسوج به روز است.

رمضانی گفت: یکسری از مطالبات نیز کشوری است که ربطی به مسائل داخلی ندارد، برای مثال پایه حقوق و مبلغ ریالی اضافه کار بایستی افزایش یابد.

وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر میزان اضافه کار به ازای هر ساعت 25 هزار تومان است که اگر یک پرستار بخواهد بعد از یک شیفت کاری با یک تاکسی جابحا شود حتی این میزان اضافه کاری جوابگوی پرداخت کرایه تاکسی او نیز نخواهد بود.

وی پرداخت فوق العاده خاص را از دیگر مطالبات پرستاران عنوان و بیان کرد: فوق العاده خاص نیز باید با ضریب 3 پرداخت شود؛ همچنین اجرای کامل قانون ارتقای بهره وری نیز یکی دیگر از مطالباتی است که باید اجرا شود.

رمضانی گفت: در برخی بخش‌های دیگر پرستار در حال انجام کار است و از آنجا که این بخش‌ها مشمول قانون ارتقای بهره وری نیست این مزایا به پرستاران شاغل در این بخش‌های غیرمرتبط به پرستاری تخصیص نمی‌یابد که این موضوع نیز ناشی از کمبود شدید نیرو در سایر رشته‌هاست.

وی تصریح کرد: ضریب ترمیم حقوق گروه بالینی و اداری تفاوت زیادی در پرداخت ندارند و اداری‌ها 0.3 و درمانی‌ها 0.4 هستند که این تفاوت اندک مورد اعتراض پرستاران بالینی قرار گرفته است.

کارانه برخی پرستاران با اجرای قانون تعرفه گذاری کم شد

رمضانی خاطرنشان کرد: مورد دیگری که مورد اعتراض پرستاران قرار گرفته این است که از زمانی که قانون تعرفه گذاری اجرا شده بخشی از کارانه‌ای که پیش از این پرداخت می‌شد نیز حذف شده است؛ از سوی دیگر نکته عحیب این است که تعرفه گذاری طوری دیده شده که کارکنان قسمت اداری دریافتی بیشتری نسبت به بالینی دارند.

مصوبات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای پرستاران

وی گفت: در جلسه‌ای که هیئت رئیسه و اعضای نظام پرستاری استان کهگیلویه و بویر احمد و نمایندگان پرستاری داشتند 27 مورد از مطالبات مطرح شد و مصوباتی درباره این مطالبات به تصویب رسید. از جمله این مصوبات می‌توان به این موضوع اشاره کرد که پیش از این حق لباس پرستاران کمتر از 100 هزار تومان بود که مقرر شد به دو میلیون تومان در سال برسد.

وی افزود: حق مسکن نیز قبلا  90 هزار تومان بود که به 250 تومان در امسال رسیده بود که با تصمیم هیئت رئیسه و هیئت امنای دانشگاه، به یک میلیون و 200 هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: درخصوص معوقات نیز قرار شد که این معوقات نهایتا تا روز پرستار امسال، پرداخت شود. اگر این موضوع محقق نشد نیز  مقرر شد که هر ماه معوقات مربوط به یک و نیم ماه، به تدریج پرداخت شود.

رمضانی یادآور شد: بحث دیگر پاداش بازنشستگی پرستاران است که یکسال بعد از بازنشستگی به آن‌ها پرداخت می‌شود در این راستا مکاتبه ای با وزارت بهداشت داشتیم تا پاداش بازنشستگی در اختیار دانشگاه‌ها قرار بگیرد تا زودتر به پرستاران پرداخت شود.

وی گفت: درباره فوق العاده خاص نیز  امسال فقط یک ماه فوق العاده خاص را به پرستارا استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت کرده اند که در گفت‌وگوهایی که داشتیم دانشگاه‌‌ علوم پزشکی یاسوج اعلام کرد که وزارت بهداشت باید بودجه را در اختیار مسئولان دانشگاه قرار دهد.

درخواست حضور ماموران کلانتری در بیمارستانها

رمضانی تصریح کرد: بحث دیگر امنیت پرستاران است. بسیاری از بیماران وقتی به بیمارستان می‌آیند نگران شرایط بیمار خود هستند و مرتباً با کادر درمان و پرستاران جر و بحث می‌کنند. در این راستا نیز مکاتبه شد ماموران کلانتری ها در بیمارستان‌های شلوغ مستقر شوند تا امنیت کادر درمان در بیمارستان ها تأمین شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری یاسوج خاطرنشان کرد: یک مشکل دیگر این است که بیمارستان‌ها گسترش می‌یابند اما چارت بیمارستانی قدیمی است و ممکن است چند بخش جدید اضافه شوند اما پرستار و کادر درمان منتناسب با آنها دیده نمی‌شود.

وی گفت: این مساله باعث می شود نتوانیم خدمات خوبی ارائه کنیم زیرا کمبود پرسنل داریم. در این زمینه نیز کارکنانی را به صورت شرکتی پذیرش کرده ایم اما اگر پرستار شرکتی باشد باید از درآمد بیمارستان به او حقوق پرداخت شود و این امر باعث عقب افتادن پرداخت کارانه می شود. اگر این مورد نیز اصلاح شود مشکل بسیاری از پرستاران حل می‌شود. این موضوع نیز در جلسه با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مطرح شد و قرار است برای حل آن چاره اندیشی شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *