0

آینده ایران در قلب و ذهن دانش آموزان در حال شکل گیری است

آینده ایران در قلب و ذهن دانش آموزان در حال شکل گیری است
بازدید 7

به گزارش خبرگزاری مهر، تراب محمدی در آئین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه کلکته چی تبریز افزود: اول مهرماه آغازین روز بهار علم و دانش در مدارس و دانشگاه‌ها، آغازگر فصلی نو از بهار دانش پژوهی و دمیده شدن روح جدیدی در کالبد نظام تعلیم و تربیت کشور است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: تقارن بازگشایی مدارس و مراکز علمی با هفته دفاع مقدس یادآور ایثار همراه با کسب علم است.

محمدی ادامه داد: مدرسه انقلاب اسلامی در نیم قرن گذشته با تعالیم دو معلم برجسته انقلاب یعنی امام خمینی (ره) و امام خامنه ای نسلی مجاهد، انقلابی عالم و اندیشمند، مقید به اسلام و وفادار به میهن را تربیت کرد.

وی گفت: این تربیت یافتگان مکتب انقلاب همچون دانش آموز شهید حسین فهمیده، انسان‌های ترازی بودند که در مقاطع مختلفی چون دفاع مقدس، جهاد علمی و پیشرفت کشور حماسه‌ها آفریدند.

محمدی اضافه کرد: آینده ایران در قلب و ذهن دانش آموزان در حال شکل گیری است و همه باید توصیه حکیمانه رهبری عزیز مبنی بر جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی را سرلوحه حرکت خویش قرار دهیم.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی به اهمیت آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: مسیرتشکیل ایران قوی و تربیت انسان‌های تراز در وهله نخست از شکل گیری و تقویت آموزش و پرورش، پویا هویت ساز امیدافزا و مؤثر در حرکت پیشرفت ملت ایران می‌گذرد.

محمدی به گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: در دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی گام دوم انقلاب باید به تربیت و نیروسازی گسترده‌تر و کیفی‌تر و معطوف به نسلی انقلابی، فرهیخته، وطن دوست و نخبه پرداخت.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش میثاق مشترک ما برای حرکت در این مسیر و برای تحقق نظام تعلیم و تربیت در تراز نظام اسلامی و معیار اصلی برنامه ریزی و حرکت ما در این حوزه است.

محمدی مدرسه را دارای جایگاهی مهم خواند و افزود: مدرسه در منظومه تربیتی و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جایگاهی مرکزی و تعیین کننده دارد که وظایفی از قبیل تربیت انسان‌های موحد، مؤمن حقیقت جو و عاقل، عدالت خواه و صلح جو، ظلم ستیز، جهادگر، شجاع و ایثارگر و وطن دوست با اراده و امیدوار، خودباور و دارای عزّت نفس، امانت دار، دانا و توانا پاکدامن و با حیا خلاق و کارآفرین، سالم و بانشاط، قانون مدار و نظم پذیر و آماده ورود به زندگی شایسته فردی، خانوادگی و اجتماعی برعهده دارد.

وی گفت: مدرسه باید دانش آموز را به دیروز پرافتخار و تاریخ ما، امروز و نیازهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی ما و فردای حرکت به سمت قله‌های جامعه وصل کند و باید راوی صحیح و دقیق پیشرفت‌های کشورمان به دانش آموزان باشیم.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: مدارس ما در تبریز، استان و کشور باید به ید واحده و کل یکپارچه برای آبادانی وطن تبدیل شوند.

محمدی گفت: امروز تبریز و آذربایجان شرقی به برکت حضور معلمین فرهیخته و اساتید مبرز و دانش آموزان کوشا و دانشجویان پیشرو در موضوع علم و دانش، شاهد حرکتهای رو به جلو و توسعه‌ای است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی به نقش معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان و مدیران آموزش و پرورش نقش برجسته و بی همتایی در سوق دادن دانش آموزان به وادی کسب علم و فضائل و حرکت در مسیر تربیت و آموزش دارند؛ از این رو است که امام راحل (ره) در تعبیری دقیق، معلمی شغل انبیا الله (ع) است را مطرح کرده اند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: از دانش آموزان عزیز، آینده سازان وطن در مسیر کسب علم و فضیلت می‌خواهم ضمن بهرمندی از این فرصت، تحصیل، تهذیب و ورزش را جزو برنامه‌های اصلی و مهم خود قرار دهند.

محمدی در پایان تاکید کرد: باید تلاش کنیم ضمن تقویت بنیه‌های علمی و زیرساختهای مورد نیاز آموزشی و توجه مضاعف به موضوع پرورش و تربیت، زمینه تعالی و رشد فرهنگی دانش آموزان را فراهم کنیم تا موجب ارتقای شاخصهای آموزشی و پرورشی شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *