0

تاخیر پرداخت اضافه کار پرستاران به 2 ماه کاهش یافت/ هر پرستار جور 3 نفر را می کشد

تاخیر پرداخت اضافه کار پرستاران به 2 ماه کاهش یافت/ هر پرستار جور 3 نفر را می کشد
بازدید 10

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز گفت: سازمان نظام پرستاری در پیگیری مطالبات پرستاران نقش اصلی را ایفا کرد و اضافه کاری معوقه پرستاران از 6 ماه به دو ماه کاهش یافته، هر چند رقم آن بسیار کم است. با این حال پرستاران عملکرد دولت چهاردهم را برای رسیدگی به مطالبات رصد می کنند.

هاشم رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان نظام پرستاری درباره مطالبات پرستاران و اولتیماتوم آن‌ها به دولت برای تحقق این مطالبات اظهار کرد: پرستاران بیانیه و فرصت داده‌اند که تا روز پرستار مطالبات آن‌ها محقق شود.

وی افزود: پس از اعتراضاتی که همکاران نسبت به معوقات و مطالبات محقق نشده داشتند جلساتی با استانداری، دادستانی و سایر نهادهای مربوطه برگزار و مقرر شد مطالبات پرستاران از سوی ریاست جمهوری و وزارت بهداشت پیگیری شود. در همین راستا پرستاران منتظر هستند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند تا زمانی که روز پرستار فرا برسد و ببینند مطالبات آنها تا چه حد محقق می‌شود.

وی گفت: در استان فارس ما در خصوص مشکلات پرستاران جلساتی با دادستانی استان، ریاست دانشگاه و مسئولان کلیدی استان داشته‌ایم و این مسئولان نیز بر مطالبات و خواسته‌های پرستاران صحه گذاشته‌اند و خواسته‌های پرستاران را بحق دانسته‌اند اما دست از کار کشیدن را تأیید نکرده‌اند.

رحمتی افزود: در این جلسات به مسئولان استانی تاکید کردیم که پرستاران واقعا برای انتقال خواسته های خود همه راهها را رفته اند و اکنون دیگر به مرحله بحرانی رسیده اند که تجمع و اعتراض آشکار را اانتخاب کرده اند.

وی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری برای پیگیری مطالبات پرستاران نقش اصلی را ایفا کرد و اکنون پرستاران در محل کار خود مستقر و در حال ارائه خدمات هستند تا زمانی که تکلیف آنها تا روز پرستار تعیین شود.

رحمتی درباره اهم مطالبات پرستاران تصریح کرد: تعرفه خدمات پرستاری تاکنون به درستی عملیاتی نشده و پرداختی مربوط به این تعرفه ها هنوز به طور کامل پرداخت انجام نشده است.

وی گفت: تأخیر در پرداخت اضافه کاری‌های پرستاران نیز به 6 ماه رسیده بود که اکنون با پیگیری سازمان نظام پرستاری بخشی از اضافه کاری های معوقه پرداخت شده و اضافه کاری معوقه به 2 ماه رسیده است.

حق اضافه کاری پرستاران ساعتی 27 هزار تومان است

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز افزود: اکنون به ازای هر ساعت اضافه کاری 27 هزار تومان به پرستاران پرداخت می‌شود که مبلغ بسیار ناچیزی است و بسیاری از پرستاران عنوان می‌کنند که حتی اگر به جای ماندن در بیمارستان در تاکسی‌های اینترنتی کار کنند درآمد بیشتری خواهند داشت.

مرخصی پرستاران لغو می شود

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات پرستاران این است که به دلیل کمبود نیرو، مرخصی‌های آنها لغو و اضافه کاری اجباری به آنها تحمیل می‌شود و پرستاران مجبور به اضافه کاری آن هم با این درآمدهای پایین هستند. حق مسکن و حق لباس پرستاران نیز مبالغ بسیار ناچیزی است که اصلاً در قیاس با هزینه‌های سکونت در شهرها، هیچگونه تناسبی ندارد و در حد چندصدهزار تومان هم نمی‌شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز افزود: این مسائل منجر به این شده که بسیاری از پرستاران ترک خدمت یا مهاجرت کنند.

پرستاران عملکرد مسئولان دولت چهاردهم را رصد می کنند

 وی گفت:‌ در زمان حاضر پرستاران در حال رصد کردن عملکرد مسئولان دولت چهاردهم هستند تا مشخص شود که تا روز پرستار، تیم آقای دکتر پزشکیان و دکتر ظفرقندی، برای رفع دغدغه همکاران چه اقدامی انجام خواهند داد.

هر پرستار جور سه نفر را می کشد

رحمتی تصریح کرد: در زمینه کمبود نیرو نیز مشکلات بسیار زیادی داریم؛ در عین کمبودی که وجود دارد مسئله بازنشستگی همکاران و از سوی دیگر مهاجرت پرستاران از کشور وجود دارد. در زمان حاضر براساس استانداردها باید به طور متوسط به ازای هر یک بیمار یک پرستار وجود داشته باشد اما اکنون هر پرستار حداقل سه تا چهار بیمار را تحت نظر دارد که فشار کاری زیادی به پرستاران وارد می‌کند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز با بیان اینکه عمده مشکلات پرستاران در زمان حاضر از جنس معیشتی است؛ تأکید کرد: مسئولان باید نسبت به رفع مشکلات معیشتی پرستاران و افزایش استخدام و جذب نیروهای جدید در سیستم درمانی کشور توجه داشته باشند زیرا بسیاری از جوانان و پرستاران تمایل دارند در داخل کشور خودمان به بیماران خدمت رسانی کنند و ما باید با رفع موانع، به نگهداشت نیروی انسانی توجه ویژه داشته باشیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *