0

انجام بیش از ۳۶ میلیون نوبت واکسیناسیون طیور صنعتی در استان بوشهر

انجام بیش از ۳۶ میلیون نوبت واکسیناسیون طیور صنعتی در استان بوشهر
بازدید 10

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی مکان صبح شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات مدیریتی و بهداشتی در صنعت پرورش طیور اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌های پیشگیرانه، درمانی و آموزشی دامپزشکی استان در جهت توسعه پرورش طیور و رشد تولید است که این مهم با انجام فعالیت‌های مختلفی از جمله واکسیناسیون، بازدیدهای میدانی و مراقبت و کنترل بیماری در حال انجام است.

وی در خصوص اقدامات و فعالیت‌های شش ماه نخست سال ۱۴۰۳ افزود: از ابتدای سال تا کنون و تحت نظارت‌های بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی ۱۰ میلیون ۳۶۱ هزار و ۲۱۰ قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورش طیور استان انجام شد.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر ادامه داد: در همین راستا میزان ۳۶ میلیون ۲۶۴ هزار و ۲۳۵ نوبت واکسیناسیون در جهت پیشگیری و کنترل بیماری‌های مختلف طیور انجام شده است.

تنگستانی در خصوص واکسیناسیون طیور بومی نیز گفت: در کنار اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در پرورش طیور صنعتی توجه ویژه ای به طیور بومی و روستایی داریم و در راستای حفظ سرمایه و پویایی اشتغال روستایی از ابتدای سال تا کنون ۳۰۰ هزار و ۵۱۸ قطعه طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شده اند.

وی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده توضیح داد: طی شش ماه گذشته سه هزار ۹۵۰ مورد نمونه برداری از واحدهای پرورش طیور، هزار و ۳۵ مورد بازدی میدانی و هزار و ۳۱۵ مورد اقدامات مراقبتی و در راستای کنترل بیماری‌ها صورت گرفته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *