0

فرصت‌سوزی‌های گذشته در زمینه تبیین ارزش های دفاع مقدس جبران شود

فرصت‌سوزی‌های گذشته در زمینه تبیین ارزش های دفاع مقدس جبران شود
بازدید 15

شعبان ربی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عملکرد رسانه‌ها در تبیین و توسعه ارزش‌های دوران دفاع‌مقدس، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس، با توجه به امکانات موجود رسانه‌ای و تجهیزات از قبیل دوربین‌های فیلم‌برداری، ضبط صوت و دوربین‌های عکاسی و نیز سایر امکانات ناچیز رسانه‌ای در کشور، به نظر می‌رسد در آن دوره موفق‌تر از پایان جنگ تحمیلی و شرایط کنونی عمل شده است.

وی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات رسانه‌ای امروز به مراتب پیشرفته‌تر و به‌روزتر از سه دهه گذشته است، اظهار کرد: این در حالی است که با دیدن فیلم‌ها، عکس‌ها و صداهای ضبط شده از زمان اعزام نیروها و یا صحنه‌های نبرد و مصاحبه‌هایی که انجام شده، می‌بینیم که همه این صحنه‌ها واقعی‌تر از بسیاری از برنامه‌های امروز بوده است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس، یادآور شد: تبیین و توسعه ارزش‌های دوران دفاع مقدس یکی از ضروریات دولت‌ها به خصوص صدا و سیما و رسانه‌های خبری در راستای انتقال ارزش‌ها به نسل جوان است.

فرصت‌سوزی‌های گذشته در زمینه تبیین ارزش های دفاع مقدس جبران شود

ربی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت و نیز تبیین توسعه همه جانبه آن همه فداکاری در دهه‌های اخیر به واسطه برگزار انواع و اقسام یادواره‌ها، مراسم، جلسات، همایش‌ها و … مطلوب بوده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که امروزه به دلایل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و از همه مهم‌تر بی‌تفاوتی برخی از دولت‌مردان و مسولان و نیز مماشات و مصلحت‌ها با آن ارزش‌ها فاصله زیادی ایجاد شده است که باید جریان‌سازی شده و به گفتمان تبدیل و جبران شود.

وی افزود: جبران این عقب‌ماندگی‌ها به انگیزه و حمایت دولت‌مردان نیاز داشته و اگر در این بخش کوتاهی شده است باید همه دلسوزان نسبت به جبران آن اقدام کنند.

ربی در ادامه به نقش فرماندهان و رزمندگان استان در اوایل انقلاب و در کردستان از سال ۵۸ و دوران دفاع مقدس اشاره و با بیان اینکه این نقش بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: نقش‌آفرینی‌های ایثارگران، فرماندهان، رزمندگان و اقشار مختلف مردم در پشت جبهه در همه صحنه‌های انقلاب، جنگ و بعد از آن در صحنه‌های توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست، لذا مسوولان باید با همت بلند بتوانند در معرفی، الگوسازی و هویت یابی برای جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان و نیز کسانی که می‌خواهند در این راستا تحقیق و پژوهش کنند، گام‌های موثری بردارند.

برخورداری از اخلاص، صداقت، انگیزه و گوش به فرمان بودن زمینه پیروزی را فراهم کرد

این آزاده سرافراز با تاکید بر اینکه برخورداری از اخلاص، صداقت، انگیزه و گوش به فرمان بودن زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد، گفت: وحدت بین همه اقشار مختلف مردم در زمان انقلاب زبانزد بود؛ هر چند گروه‌هایی چون منافقین، توده‌ای‌ها، گروه‌های چپ و راست، لیبرال دموکرات‌ها، کومله‌ها و دیگر گروه‌های معاند در جنوب، شمال، غرب و شرق کشور برای دشمنان نظام کار می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه جناح‌های سیاسی و گروه‌هایی که معتقد به انقلاب و امام راحل و نیز ولایت‌فقیه بودند، همه با هم با یک هدف ملی و انقلاب برای مقابله با دشمنان داخلی و خارجی متحد بودند، ادامه داد: این فرآیند ابتدا با توکل به خدا، وحدت مردم و تبعیت واحد از بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و نیز نداشتن انتظارات و توقعات به لحاظ حضور در جبهه‌های نبرد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *