0

قریب به ۶۰ هزار سالمند از خدمات بهداشتی ودرمانی برخوردار شدند

قریب به ۶۰ هزار سالمند از خدمات بهداشتی ودرمانی برخوردار شدند
بازدید 13

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالجبار ذاکری ضمن تبریک هفته جهانی سالمندان با شعار سالمندی فعال، فردایی برای همه، اعلام کرد و اظهار کرد: سالمندی جمعیت یکی از بزرگترین موفقیت‌های بشری است که مرهون پیشرفت و رشد تکنولوژی، گسترش مراقبت‌های بهداشتی اولیه، پیدایش تکنولوژی‌های جدید در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها و به دنبال آن کاهش مرگ و میر، افزایش زاد و ولد و امید به زندگی است.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت سالمندان گفت: در استان هرمزگان ۱۷۱ هزارو ۸۶۴ نفر سالمند شناسایی شده اند که با همت ارائه دهندگان خدمت در حوزه بهداشت در ۶ ماهه اول سال جاری به ۵۹ هزارو ۹۹۰ سالمند ارائه خدمت شده است.

ذاکری افزود: در راستای هفته ملی سالمندان فعالیت‌های مختلف آموزشی و اطلاع رسانی برنامه ریزی شده است که امید است با انجام این اقدامات، بتوانیم در جهت افزایش آگاهی این قشر گرانقدر و حفظ سلامت آنها گام های مؤثری برداریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: در مراکز ارائه دهنده خدمت حوزه بهداشت، خدماتی مانند خطرسنجی، بیماریهای قلب و عروقی، بررسی احتمال سقوط و عدم تعادل، تن سنجی و مشاوره تغذیه سالم، بررسی سلامت روان، غربالگری های سرطان پستان و سرطان روده بزرگ جهت سالمندان انجام می شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *