0

بیماری آب سیاه از مهم‌ترین علل نابینایی در ایران و جهان

بیماری آب سیاه از مهم‌ترین علل نابینایی در ایران و جهان
بازدید 14

به گزارش خبرگزاری مهر، نوید نیلفروشان فلوشیپ قرنیه و گلوکوم اظهار داشت: بین ۵۰ تا ۶۰ درصد این افراد از مشکل بینایی خود خبر ندارند و باید برای پیشگیری از عوارض غیر قابل جبران آن، معاینات دوره‌ای و غربالگری مناسب از افراد با احتمال خطر بیشتر لازم است انجام شود.

وی تاکید کرد: معاینات دوره‌ای و غربالگری‌های مناسب برای گروه‌های سنی مختلف می‌تواند در بسیاری از بیماری‌های دیگر چشمی تشخیص و درمان به موقع را به همراه داشته باشد و به میزان زیادی بار مالی بر سیستم درمان را کاهش دهد.

نیلفروشان گفت: اگر افراد در خانواده خودشان شاهد برخی از بیماری‌های چشمی هستند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیماری‌های ناشی از تغییرات سنی شبکیه هم از موارد مهمی است که می‌تواند سبب اختلالات بینایی و کم بینایی در سنین بالا شوند.

وی تاکید کرد: موضوع تنبلی چشم در اطفال و عدم معاینات معمول برای این افراد می‌توان منجر به اختلالات دائمی در بینایی آنها شود.

نیلفروشان اظهار داشت: کنگره سالیانه چشم پزشکی که امسال سی و سومین دوره آن را برگزار می‌کنیم مهم‌ترین و بزرگترین کنگره چشم پزشکی ایران محسوب می‌شود که توسط انجمن چشم پزشکی برگزار می‌گردد.

وی، ارائه آخرین دستاوردها و یافته‌های چشم پزشکی دنیا به همراه مرور روش‌های متداول در تشخیص و درمان را از مهم‌ترین اهداف این کنگره اعلام کرد.

نیلفروشان افزود: در این کنگره سعی شده به نقش هوش مصنوعی و تحولی که می‌توانند در سال‌های نه چندان دور در عرصه چشم پزشکی ایجاد کنند پرداخته شود.

وی، جشنواره فیلم و عکس را از برنامه‌های دیگر این کنگره اعلام کرد و گفت: ۱۳ فیلم و بیش از ۵۰ عکس در این کنگره ارائه و جایزه‌ای به برگزیدگان اول تا سوم اعطا می‌شود.

نیلفروشان ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمپوزیوم از جمله برنامه‌های این کنگره است.

وی افزود: گروه‌های مختلفی که در این کنگره حضور دارند شامل ۶ گروه اصلی قرینه و سگمان قدامی، سگمان خلفی (رتین و شبکیه)، استرابیسم (انحراف چشم) و نرو افتالمولوژی، گلوکوما، پلاستیک و ترمیمی چشم و یوئیت است.

نیلفروشان اظهار داشت: گروه قرنیه ۳ سمپوزیوم و ۱۲ کارگاه آموزشی، گروه شبکیه ۳ سمپوزیوم و ۶ کارگاه آموزشی، گروه استرابیسم ۲ سمپوزیوم و ۴ کارگاه، گروه گلوکوم ۱ سمپوزیوم و ۴ کارگاه، گروه پلاستیک و ترمیمی ۳ کارگاه آموزشی و ۱ سمپوزیوم و همچنین گروه یوئیت یک سمپوزیوم و ۲ کارگاه را برگزار می‌کنند.

وی تاکید کرد: در روز اول کنگره سه ساعت برنامه برای پزشکان جوان با محوریت آشنایی با شبکه‌های اجتماعی برای بروز ماندن اطلاعات و نحوه تبلیغات شغلی و مقابله با استرس‌های کاری و حفظ سلامت فردی برگزار خواهد شد. همچنین در صبح تا ظهر یکی از روزهای این کنگره برای پرستاران هم برنامه آموزشی مدون شامل بیماری شایع چشم پزشکی و نحوه مراقبت از آنان خواهیم داشت.

وی بیان داشت: در ارتباط با موضوعات پزشکی قانونی هم کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده که مسائل مرتبط مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

سی و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران ۷ تا ۱۰ آبان ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *