0

اشتغال ۱۱۳ هزار زندانی در کشور

اشتغال ۱۱۳ هزار زندانی در کشور
بازدید 9

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ضیایی فرد عصر امروز دوشنبه در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره کل زندان‌های خوزستان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های پیشران در سند تحول و تعالی قوه قضائیه مصوب ۱۴۰۳، اشتغال زندانیان است که مقدمه آن حرفه‌آموزی متناسب با بازار کار است.

وی افزود: سال گذشته ۱۴۶ هزار زندانی در دوره‌های حرفه‌آموزی شرکت و ۱۱۳ هزار گواهی از سوی ادارات فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری کشور برای آنان صادر شد و وارد حوزه اشتغال شدند. در مردادماه امسال، ۴۲ هزار زندانی در سراسر کشور مشغول به کار بودند و درآمد آنان نسبت به بهمن ماه سال گذشته، ۴۹ درصد رشد داشت.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور عنوان کرد: خیران و مصلحان استان در کارگروه مشترک صلح و اخذ رضایت از شکات پرونده‌ها بسیار فعال هستند و چنانچه فضایی فراهم شود که عزیزانی که صاحب کسب و کار هستند، در حوزه اشتغال زندانیان اصلاح شده نیز همکاری داشته باشند، شاهد تحولی در استان خواهیم بود.

ضیایی‌فر گفت: همچنین خانواده زندانیان که جرمی مرتکب نشده‌اند، اما با دشواری‌های مضاعفی روبرو هستند نیز نیازمند حمایت می‌باشند و امیدواریم با درایت مدیرکل جدید زندان‌های استان و استفاده از طرفین خیرین، فضا برای آموزش و اشتغال آنان نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: زندانبانی به واسطه اهمیت مراقبت شبانه‌روزی و ایجاد امنیت فیزیکی و روحی، روانی برای زندانیان، از مشاغل دشواری است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های غلامرضا روشان مدیر کل سابق زندان‌ها و اقدامات تأمین و تربیتی استان خوزستان، قدرت هاشمی‌نیا به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *