0

ادامه وزش باد و خیزش گردوخاک در قم/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد

ادامه وزش باد و خیزش گردوخاک در قم/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد
بازدید 10

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و پیش‌یابی مدل‌های عددی با خروج سامانه بارشی از استان قم از صبح سه‌شنبه تا عصر روز چهارشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری و وزش باد ملایم خواهد بود.

از عصر چهارشنبه به تدریج وزش باد شدت خواهد گرفت و شامگاه چهارشنبه وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در استان رخ خواهد داد.

این شرایط با شدت و ضعف تا عصر روز پنج شنبه ادامه می‌یابد و سپس به تدریج از سرعت وزش باد کاسته خواهد شد.

روز جمعه آسمان صاف و وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا طی دو روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

با توجه به افزایش شیو فشاری در سطح زمین و افزایش ناپایداری جوی به صورت وزش باد نسبتاً شدید، همراه با خیزش گرد و خاک از روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۳ تا پنجشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۳ برای استان قم هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده است.

از آثار مخاطرات این وضعیت هوایی می‌توان به نفوذ و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا، کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، احتمال آسیب دیدن تأسیسات حساس به وزش باد و گرد و خاک و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی اشاره کرد.

در همین راستا به شهروندان استان قم توصیه می‌شود که نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا، پرهیز گروه‌های حساس از حضور در فضای باز، اجتناب از فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای و با سرعت مطمئنه، خودداری از توقف در کنار سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال، اجرای تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به بخش کشاورزی اهتمام داشته باشند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *