0

بیش از ۶۴٠ کیلومتر ایل راه عشایری مرمت شد

بیش از ۶۴٠ کیلومتر ایل راه عشایری مرمت شد
بازدید 7

به گزارش خبرنگار مهر، علی ناجی ظهر چهارشنبه در نشست خبری گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود و اینکه آذربایجان غربی جزو ۵ استان عشایرخیز کشور است، اظهار کرد: از ٢ میلیون ۶٠٠ هزار مرتع بیش از یک میلیون و ۶۵٠ هزار هکتار قلمرو عشایری است و از این جهت شاهد تولیدات خوبی در حوزه دامی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ٢٠ هزار خانوار با ١٠٠ هزار نفر و ١٢ ایل و ٢١ طایفه جمعیت عشایری استان می‌باشد، اذعان کرد: ٣٣۶ قشلاق عشایری در استان داریم و بقیه عشایر در روستاها پراکنده هستند.

ناجی ادامه داد: جمعیت دامی عشایر یک میلیون و ٨٠٠ هزار تا دو میلیون بوده که با تولید ۵٠ هزار تن شیر و رتبه اول و ١۵ هزار تن گوشت قرمز استان و رتبه سوم را دارا هستیم.

وی با اشاره به اینکه دو قطب ییلاقی چالدران و سلیم خان شاهین دژ در استان موجود می‌باشد، تصریح کرد: عشایر استان از بخش عظیمی از دامنه‌های سهند آذربایجان شرقی نیز استفاده می‌کنند.

ناجی با تاکید بر اینکه هزار کیلومتر ایل راه عشایری در سطح آذربایجان غربی داریم، افزود: امسال بیش از ۶۴٠ کیلومتر ایل راه عشایری مرمت شده است.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات و محرومیت‌های مناطق عشایری و خود جامعه هدف بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای برنامه و حمایت از آنها و ارتقای شاخص‌ها هستند و در همین راستا شورای عشایر به ریاست استاندار فعال شده است.

وی از احصای مشکلات عشایر استان و اعلام به دستگاه‌های مربوطه خبر داد و گفت: مردان و زنان عشایر به صورت شبانه روزی در عرصه مرزداری و مرزبانی و تولیدی استان در کنار نیروهای انتظامی و نظامی فعالیت دارند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: راه اندازی ۵٧٠ کارگاه تولیدی عشایر، توجه به راه‌ها، پنل‌های خورشیدی، آبرسانی، بهره‌برداری گیاهان دارویی و کشت آنها در مراتع و توجه به طرح‌های گردشگری و بوم گردی عشایری جزو برنامه‌های اصلی مجموعه برای کمک به عشایر است.

ناجی در خصوص مشکلات پنل‌های خورشیدی هم گفت: با چند شرکت تولیدی عقد قرارداد شده و دستگاه‌های تولیدی آزمایش شده و کندی به دلیل موانع فنی است که بزودی حل می‌شود

وی از گسترش مراکز عرضه تولیدات عشایری در همه شهرستان‌ها و مناطق عشایری برای عرضه محصولات خبر داد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *