0

۴۵ هکتار از جنگل‌هاو مراتع روستاهای رزاب و دگاگا طعمه حریق شد

۴۵ هکتار از جنگل‌هاو مراتع روستاهای رزاب و دگاگا طعمه حریق شد
بازدید 17

به گزارش خبرگزاری مهر، اقبال حمیدی اظهار کرد: وقوع آتش سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان شهرستان سروآباد مهار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: آتش‌سوزی گسترده در مراتع و جنگل‌های حوزه استحفاظی شهرستان سروآباد با تلاش بی‌وقفه و خستگی ناپذیر محیط بانان و پرسنل محیط زیست استان، منابع طبیعی و گروه‌های تشکلهای مردمی، همیاران محیط زیست و همکاری بیدریغ پرسنل مستقر در پایگاه‌های سپاه پس از سه روز مهار شد.

اقبال حمیدی اظهار کرد: در آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع روستاهای «رزاب و دگاگا» شهرستان سروآباد که طی ۲ روز گذشته اتفاق افتاد بیش از ۴۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع طعمه حریق شده است.

وی افزود: پس از دریافت گزارش آتش سوزی در جنگل‌ها بلافاصله ۲ تیم ویژه اطفا حریق از سروآباد عازم منطقه شد و در روز سوم ۱۰ تیم دیگر از محیط بانان و کارشناسان با تجربه استان جهت اطفای حریق در منطقه حضور پیدا کردند.

حمیدی تصریح کرد: به دلیل خشک بودن مراتع، وزش باد شدید و صعب العبور بودن مسیر و از همه مهمتر پوشش گیاهی گسترده که باعث شعله ور شدن و گستردگی آتش شده بود عملیات مهار حریق با مشکل روبرو شده بود و اطفای آن بعد از هر بار کنترل مجدداً شعله ور می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در اثر این حریق علاوه بر جنگل‌های بلوط با ارزش و حیاتی و مراتع بسیاری از زبست‌مندان دچار آسیب و تخریب زیستگاه شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از عموم مردم، گردشگران و کشاورزان و باغداران در این فصل حساس خاضعانه درخواست کرد از هر گونه آتش زدن و رها کردن آن در میان باغات و جنگل‌ها که موجبات سرایت به مراتع و بافت جنگلی می‌شود جدا خودداری نمایند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *