0

۱.۶ میلیون واکسیناسیون دام و طیور در استان بوشهر انجام شد

۱.۶ میلیون واکسیناسیون دام و طیور در استان بوشهر انجام شد
بازدید 10

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی مکان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان بوشهر قطب تولید و پرورش آبزیان است و دامپزشکی اقدامات مراقبتی گسترده‌ای را در این زمین انجام می‌دهد.

وی با اشاره به استقرار صنایع مرتبط با میگو در استان بوشهر اضافه کرد: آزمایشگاه‌های مرتبط با آبزیان نیز در استان بوشهر با توان خوبی در حال فعالیت هستند و پاسخگوی نیازها هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۶ هزار استخر پرورش میگو در این استان ادامه داد: برداشت محصول از حدود ۱۰ درصد این استخرها انجام شده است که معادل ۲ هزار و ۲۰۰ تن است.

نظارت بر مراکز تولید عرضه

وی افزود: در استان بوشهر ۲۱ مرکز تکثیر میگو فعال است که در مجموع ۲ میلیارد و ۴۷ میلیون قطعه بچه میگو تولید شده و ۶۷۷ مورد پایش و مراقبت انجام شده و نظارت بر ۶۵ هزار قطعه مولد تولیدی در استان و ۲۶ هزار قطعه مولد وارداتی انجام شده است.

تنگستانی مکان از انجام ۶۶ هزار و ۷۷۸ بازدید از مراکز عرضه در سطح استان طی ۶ ماهه سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۳۵ تن فرآورده ضبط شده و ۳۲ تن امحا و پودر شده است.

وی تعداد طیور کشتاری در استان طی ۶ ماهه امسال را هفت میلیون و ۶۶۴ هزار قطعه عنوان کرد و افزود: ۱۴ هزار و ۸۰۱ لاشه طیور ضبط شده است. همچنین ۹ هزار و ۴۰۰ دام دام کشتار شده و ۱۱ قطعه لاشه ضبط شده است.

وضعیت برداشت میگو

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از ذخیره سازی یک میلیارد و ۹۴۲ میلیون قطعه لارو در مزارع پرورش میگوی استان خبر داد و افزود: ۳۷۴ مزرعه فعال در استان داریم که تا پایان شهریورماه هزار و ۶۰۰ تن میگو برداشت شده و ۲۴ هزار تن آماده برداشت است.

وی از انجام یک میلیون و ۶۷۰ هزار مورد واکسیناسیون در استان خبر داد و بیان کرد: ۱۳۷ هزار و ۵۰۴ مورد واکسیناسیون بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام شده است.

تنگستانی مکان با اشاره به تزریق یک میلیون و ۳۱۹ واکسن استراتژیک اضافه کرد: ۳۵۰ هزار واکسن غیراستراتژیک نیز در استان تزریق شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *