0

جمع‌آوری یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان قاین

جمع‌آوری یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان قاین
بازدید 7

به گزارش خبرنگار مهر، حسینی صبح پنجشنبه در همایش ترویجی تکریمی طلایه داران زکات شهرستان قاین با قدردانی از حضور مسئولان استانی، شهرستان و مودیان زکات گفت: بخش عمده‌ای از زکات صرف خدمت به محرومین می‌شود که خدمت به آن‌ها حیات‌بخش انسان و نجات بخش جامعه می‌باشد.

وی با بیان اینکه جمع آوری زکات به طور کامل ساماندهی شده است، افزود: ستاد جمع آوری زکات در سطح شهرستان فعال است.‌

رئیس کمیته امداد شهرستان قاین افزود: سال گذشته یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان زکات اعم از واجب، مستحبی و فطریه جمع‌آوری شده است.

امام جمعه شهرستان قاین نیز گفت: باید در راه فرهنگ سازی زکات قدم برداشته و هریک از نهادهای متولی در امر فرهنگ سازی و تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات به وظیفه و نقش خود به نحو احسن عمل کنند.

حجت‌الاسلام رحمانی با تاکید بر تغییر نگرش نسبت به موضوع زکات گفت: از جمله دستورات دینی ما زکات است که به طور قطع می‌تواند برکات معنوی برای خود عزیزانی که زکات را پرداخت می‌کنند، داشته باشد.

وی به آیات قرآنی و دستورات ائمه اطهار (ع) درباره پرداخت زکات اشاره و آن را یکی از چهار رکن و شاخصه حکومت اسلامی در کنار نماز، امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد که باعث افزایش اموال اغنیا و بسط رزق و روزی در بین آحاد جامعه شده و در واقع مایه رزق و روزی فقرا است.

امام جمعه قاین با بیان اینکه علت اصلی وضع زکات رسیدگی به امورات فقرا و محرومیت زدایی است، خاطرنشان کرد: فرهنگ صحیح زکات که در تمدن اسلامی به درستی ترسیم شده که باید نهادینه و در وضع موجود، بودجه پایدار برای محرومیت زدایی در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه زکات یکی از راه‌هایی که توانسته منشأ خیر و برکات فراوانی باشد است افزود: یکی از انواع زکات، نوع مستحبی آن است که به عنوان صدقه همه می‌توانند مشارکت کنند، که خود یک عمل صالح بوده و موجب تقویت ایمان است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *