0

۴۱ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران زنجانی پرداخت شده است

۴۱ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران زنجانی پرداخت شده است
بازدید 9

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان از خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان به ارزش ۸۷ هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: تا کنون ۴۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است و باید این را بدانیم که استان متولی پرداخت بهای گندم نیست و پرداخت مطالبات گندمکاران از مراجع بالادستی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان یکی از استان‌های سردسیر است و معمولاً پول گندم این استان‌ها در آخر پرداخت می‌شود، اذعان کرد: دلیل این امر نیز این است که برداشت نیز دیر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پول کشاورزان از بالا دست‌ها پرداخت می‌شود و استان اصلاً متولی این کار نیست، گفت: برخی می‌گویند کارهای استان معطل است و این امر در حالی است که تمام جلسات صفر تا صد در حال برگزاری است و تا لحظه آخر که هستیم با قدرت ادامه خواهیم داد.

وی از تغییر رویکرد استان از ساختار پروژه محوری به سمت برنامه محوری خبر داد و تصریح کرد: یکی از کارهای اصلی در مدیریت استان طی سه سال گذشته، عمل بر اساس آمار و اطلاعات مستند بوده و بر مبنای شاخص‌های دقیق کشوری، عملکرد خود را مورد سنجش قرار دادیم.

افشارچی از بهبود وضعیت استان در برخی شاخص‌ها خبر داد و ابراز کرد: در شاخص نرخ بیکاری زنجان از نرخ ۷.۵ درصد سال ۱۴۰۱ به ۶.۹ درصد در مقطع کنونی کاهش پیدا کرده و در نرخ مشارکت اقتصادی نیز از رقم ۴۵ درصد سال ۱۴۰۱ به رقم ۵۰.۷ در سال جاری افزایش یافته است که زنجان در این شاخص رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی ارتقای تولید ناخالص داخلی استان را یکی دیگر از اهداف مهم مدیریت استان زنجان عنوان کرد و افزود: تلاش ما این بود با ایجاد همگرایی در بین دستگاه‌ها برای تحقق این هدف گام برداریم.

استاندار زنجان با اشاره به پرداخت ۲۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط شبکه بانکی استان طی سه سال گذشته بیان کرد: حدود هشت همت از این تسهیلات فقط به بخش مسکن پرداخت شده است.

افشارچی با یادآوری اینکه زنجان با نرخ تورم سالانه ۴۵.۹ در سال ۱۴۰۱ جزو استان‌های با تورم بالا بود، تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس گزارش مرکز آمار نرخ تورم در زنجان به ۳۰.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه این استان در جایگاه ۳۰ بین استان‌ها از حیث پایین بودن نرخ تورم قرار گرفته است، گفت: شاهد افزایش ۱۲ درصدی وضعیت درآمدی در استان نسبت به هزینه‌ها و همچنین کاهش ضریب جینی هستیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *