0

برگزاری تورهای گردشگری امیدواری در اصفهک/ایجاد ۷ اقامتگاه بومگردی

برگزاری تورهای گردشگری امیدواری در اصفهک/ایجاد ۷ اقامتگاه بومگردی
بازدید 13

به گزارش خبرنگار مهر، در گردشگری امیدواری، گردشگران برای بازدید از شهرها و مناطقی که گرفتار مصیبت شده‌اند می‌روند.

مناطقی که بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل، سونامی، در آنجا رخ داده است و در این نوع صنعت گردشگری از مکان‌ها و شهرهای تاریخی که نامشان با ترس و اتفاق‌های رمزآلود عجین شده باشد دیدن می‌شود.

شهرستان طبس با داشتن مناطق متعدد گردشگری همه ساله میزبانی گردشگران زیادی برای بازدید از این مناطق و این نوع گردشگری است.

محمد عرب رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در این زمینه گفت: یکی از مکان‌هایی که در این زمینه مورد توجه گردشگران قرار گرفته روستای جهانی اصفهک است که علاوه بر گردشگران، جامعه محلی و دانشجویان و دانش آموزان نیز با مفهوم امید و امیدواری بهتر آشنا می‌شوند.

وی افزود: گردشگر می‌بینند قسمتی‌هایی از بافت تاریخی اصفهک که سال‌ها بر اثر زلزله خالی از سکنه بوده و حالا دوباره مرمت شده و زندگی در آن جریان یافته است.

به گفته وی بازدید گروه ۳۰ نفره دانش آموزان در قالب گردشگری امیدواری از بافت تاریخی اصفهک و جذابیت‌های متنوع آن انجام شد.

رئیس میراث فرهنگی طبس بیان کرد: از ابتدای سال بیش از ۱۰ گروه مختلف در این قالب و با این هدف از روستای زیبای اصفهک بازدید کرده‌اند.

به گفته عرب مرمت و احیا بافت تاریخی، گردشگری سیاه یا امیدواری و گردشگری نجوم از مهمترین ظرفیت‌های روستای هدف گردشگری اصفهک در مسیر جهانی شدن بود که امیدوارم امسال شاهد اعلام خبر رسمی ثبت جهانی یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی شهرستان باشیم.

وی گفت: بافت تاریخی روستای اصفهک با شماره ۳۱۳۳۶ ثبت ملی شده است.

رییرئیس س میراث فرهنگی طبس اظهار کرد: تاکنون ۷ اقامتگاه بوم گردی در بافت روستا ایجاد شده و یک اقامتگاه دیگر نیز در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6252706

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *