0

الحاق شهر ابریشم به اصفهان در دستور کار است

الحاق شهر ابریشم به اصفهان در دستور کار است
بازدید 6

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا ابطحی صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص طرح تفصیلی شهرابریشم اظهار کرد: ۱۶۸ شهر در کشور توسط شوراهای شهر تاریخی معرفی شدند که از این تعداد ۳۳ شهر از استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه شهر ابریشم دارای ۱۰ خانه قدیمی و یک حمام تاریخی با قدمت ۱۵۰ ساله است، افزود: در گذشته تصمیم بر این بود که بافت تاریخی دست نخورده بماند و همین نگاه باعث شد که بافت‌های تاریخی شهراصفهان به بافت فرسوده تبدیل شود اما در نگاه جدید تصمیم بر اجرای طرح‌های جدید در بافت تاریخی شده است که روند اجرای طرح تفصیلی در شهر ابریشم را تسریع می‌کند.

شهردار شهرابریشم با اعلام اینکه این شهر با منطقه ۱۳ اصفهان در یک مرز تلاقی دارد به طوری که اگر یک بخشی از خانه‌ها در منطقه ۱۳ اصفهان قرار می‌گیرد و بخشی از همان منازل در شهر ابریشم است، ادامه داد: سال ۹۶ طرح تفصیلی شهر ابریشم تصویب و پس از رفع ایرادات آن و سه سال پیگیری، امسال اجرای طرح ابلاغ شد.

وی افزود: در این طرح ساخت آپارتمان به ارتفاع ۱۰ و نیم متر مجوز دو طبقه ساخت و بین ۱۰ تا ۱۶ متر، مجوز سه طبقه ساخت و بالاتر از آن مجوز ۶ طبقه ساخت را گرفته است.

ابطحی طرح الحاق شهر ابریشم به اصفهان را یکی از طرح‌هایی دانست که همواره مطرح بوده و از سال‌های گذشته تاکنون در حال پیگیری و عملیاتی کردن آن هستیم، گفت: در این میان طرح الحاق شهر ابریشم با شهر درچه نیز از سوی شورای اسلامی شهر درچه مطرح شد که ترجیح ما به الحاق این شهر به اصفهان است.

وی همچنین وجود کارخانه سیمان و معدن باما و کارخانه ایرانیت را در شهر ابریشم عامل اصلی آلودگی‌ها و تشدید بیماری‌ها در این شهر خواند و اعلام کرد: اگر چه همواره موضوع جابه جایی این کارخانه‌ها از شهر مطرح بوده است و حتی زمینی در شهرضا برای انتقال کارخانه سیمان دیده شده است اما هیچگاه طرح عملیاتی نشد که با اجرایی شدن طرح الحاق شهر ابریشم به اصفهان اجبارا باید صنایع آلوده از این شهر خارج شود.

ابطحی همچنین راه اندازی رینگ چهارم شهر اصفهان را در پیشرفت و توسعه شهری، شهر ابریشم مثمر ثمر خواند و گفت: در پی راه اندازی این رینگ مسیر رفت و آمد ساکنان شهر ابریشم به اصفهان کوتاه‌تر خواهد شد.

وی گفت: طرح رینگ چهارم استان اصفهان، ۱۴ شهر را درگیر کرد است و از ۷۷ کیلومتر این طرح، بالغ بر ۸ کیلومتر آن در شهر ابریشم است.

شهردار شهر ابریشم سرانه فضای سبز مردم شهر ابریشم را نسبت به دیگر شهرهای استان بالاتر خواند و افزود: اما این سرانه کمتر از استانداردهای بین المللی است.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از شهر ابریشم پوشش گلخانه‌ای دارد و به ازای هر یک نفر شش متر مربع فضای سبز وجود دارد.

سرریز جمعیت اصفهان به شهر ابریشم یک فرصت است

وی همچنین مجهز شدن شهر ابریشم به فیبر نوری را در حالی که تنها بخش‌های محدودی از کلان شهر اصفهان به آن تجهیز شده را یک امتیاز خواند و گفت: اکثر مردم این شهر بومی هستند و خواسته اصلی ما از مسئولان بالادست سرریز کردن جمعیت کلانشهر اصفهان به شهر ابریشم است.

ابطحی از اشتراک بخش وسیعی از زمین‌های شهر ابریشم با ارتش سخن گفت و افزود: طی تفاهم نامه با ارتش، ۲ هکتار از این زمین‌ها به باغ موزه دفاع مقدس تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به رونمایی آلبوم نقشه‌های طرح تفصیلی شهر ابریشم افزود: به مدت شش سال مطالعات آن انجام شد و مجموعه‌ای از نقشه‌های شهر ابریشم طراحی شد که چشم انداز نقشه‌ها تا سال ۱۴۰۸ است.

شهردار شهر ابریشم از تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه در سال جاری خبر داد و گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است که با گذشته یک دوم از سال این بودجه محقق شده است.

وی شهر ابریشم را یک شهر فرهنگی خواند که ساکنان آن بومی هستند، ادامه داد: این شهر مجهز به سه فرهنگسرا است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *