0

آثار هنری باید دارای تفکر، معنا و مفهوم باشند

آثار هنری باید دارای تفکر، معنا و مفهوم باشند
بازدید 5

رضا یزدانیان در حاشیه برگزاری کارگاه لنز، تصویر و روایت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: لنزها می‌توانند بر زیبایی کادر تأثیرگذار باشند و احساس و معنای یک تصویر را تغییر دهند.

وی افزود: به طور حتم در عکاسی و فیلمبرداری اولویت با انتخاب لنز است چرا که تا فاصله کانونی لنز انتخاب نشود، ترکیب‌بندی و نورپردازی امکان‌پذیر نخواهند بود.

مدرس کارگاه لنز، تصویر و روایت درباره کارگاه آموزشی «لنز، تصویر و روایت»، ادامه داد: در این کارگاه که با استقبال خوب مخاطبان رو به رو شد، دسته‌بندی لنزها، اساس فاصله کانونی، تفاوت لنزهای عکاسی با سینمایی، خطاهای لنز و چگونگی استفاده خلاقانه از خطای لنز، تأثیر دیافراگم بر شارپنس و کنتراست آموزش داده شد.

یزدانیان عنوان کرد: شاید بتوان گفت با پیشرفت دنیای دیجیتال، کار با دوربین‌های عکاسی و فیلم برداری امروزه آسان‌تر شده ولی باید توجه داشت که هنر جویان این حرفه باید نکات علمی درباره عکاسی و فیلمبرداری با این دوربین‌ها را به خوبی بشناسند تا آثار آن‌ها با کیفیت بهتری ارائه شود.

وی با اشاره به برگزاری چند دوره کارگاه آموزشی در چهارمحال و بختیاری، سطح علمی و کیفی آثار هنر جویان را خوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: هنر زیبا اساساً برای اهداف زیبا شناختی و فکر، ایجاد شده است و به دلیل زیبایی و معنا دار بودن آن مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

مدرس کارگاه لنز، تصویر و روایت اضافه کرد: هنرهای زیبا نشأت گرفته از تفکر است و مخاطبش را وادار به تفکر می‌کند، آثار تولیدی هر هنرمند باید دارای تفکر، معنا، پیام و مفهوم باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه «لنز تصویر روایت» از سوی واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری و انجمن سینمای جوانان ایران دفتر شهرکرد با حضور بیش از ۸۰ نفر در پردیس سینمایی بهمن شهرکرد برگزار شد.

گفتنی است، رضا یزدانیان فارغ‌التحصیل رشته تصویربرداری است که از سال ۱۳۷۶ فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد و سال ۱۳۸۰ با عنوان دستیار تصویربردار پا به عرصه فیلمسازی گذاشت.

بیش از ۱۱ سال در تلویزیون با عناوین دستیار تصویربردار، تدوینگر، کارگردان، تهیه‌کننده و تصویربردار فعالیت داشته و به سبب علاقه خود به مدیریت فیلم‌برداری، فعالیت در تلویزیون را کنار گذاشت و به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی به فیلم‌برداری پرداخت.

یزدانیان در محضر اساتیدی چون تورج اصلانی، ارسطو مداحی گیوی، علی لقمانی، علیرضا برازنده، کاظم بایرام، مرتضی جانبخش، رضا شیخی، مرتضی پورصمدی و ایرج عاشوری آموزش‌دیده است.

تصویربرداری صدها برنامه تلویزیونی، حدود چهل فیلم کوتاه و کارگردانی و تصویربرداری چندین فیلم مستند از جمله فعالیت‌های کارنامه هنری این هنرمند جوان است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *