0

هیئت تطبیق شهرستان ارومیه در مورد مصوبه شورای شهر تشکیل می شود

هیئت تطبیق شهرستان ارومیه در مورد مصوبه شورای شهر تشکیل می شود
بازدید 9

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین عماری عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه و تغییر شهردار ارومیه، اظهار کرد: امروز در شهرداری ارومیه توسط شورای شهر تغییراتی اتفاق افتاد درواقع دیروز جلسه‌ای که شورای اسلامی شهر داشته‌اند در مورد شهر دار تصمیماتی گرفته‌اند که طبق وظایف قانونی که شورای شهر برعهده دارند جلسه تشکیل می‌دهند.

وی افزود: یکی از وظایفی که فرمانداری برعهده دارد رسیدگی به مصوبات شوراهای اسلامی است در خصوص مصوبه‌ای که شورای شهر در بحث شهردار ارومیه مصوب کرده‌اند ما در اسرع وقت نسبت به تشکیل هیأت تطبیق شهرستان اقدام خواهیم کرد.

عماری در ادامه گفت: این هیئت متشکل از کارشناسان هیأت و نمایندگان قوه قضائیه- شورای اسلامی استان و نماینده وزرات کشوراست و به مصوبات شوراها رسیدگی می‌کنند؛ اگر مصوبات شوراها منطبق با قوانین و ضوابط شهرداری باشد مورد تائید و اگر مورد ایراد باشد مورد مخالف قر ار می‌گیرد.

فرماندار ارومیه افزود: وظیفه اول و ذاتی ما ارائه خدمات به مردم بدون تعلل در تمامی دستگاه‌های شهرستان و شهرداری ارومیه است و در مورد این مصوبه شورای شهر ارومیه، در اولین جلسه هیأت تطبیق طرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: هر مصوبه‌ای که از شوراهای اسلامی شهر و روستا به بخشداری ابلاغ می‌شود اگر مورد تائید هیأت تطبیق باشد عملیاتی می‌شود و اگر مورد مخالفت هیأت تطبیق باشد و شورای شهر بر نظر خود اصرار و ابرام داشته باشد در مراجع بالادستی و هیأت حل اختلاف استان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

شورای شهر ارومیه با تشکیل جلسه‌ای رأی بر برکناری شهردار ارومیه داده و جوان کیا را به عنوان سرپرست شهرداری تعیین کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *