0

صیادان توجه جدی به محافظت از ذخایر آبزیان داشته باشند

صیادان توجه جدی به محافظت از ذخایر آبزیان داشته باشند
بازدید 6

به گزارش خبرنگار مهر، اردشیر یاراحمدی سه شنبه شب در نشست ترویجی شیلات در رابطه معایب استفاده از روش صید محاصره‌ای در شب موسوم به شب چراغی در محل شورای شهر سیراف شهرستان کنگان در رابطه با برگزاری این دوره گفت: این دوره آموزشی پیرو تاکید مدیرکل شیلات استان بوشهر مبنی بر اهمیت پیشگیری و فرهنگ سازی در زمینه مقابله با صید غیر مجاز به ویژه صید پرساین در شب (شب چراغی) برگزار شد.

معاون برنامه ریزی شیلات استان بوشهر بر تداوم برگزاری این دوره‌های آموزشی تأکید کرد و گفت: اهمیت به فرهنگ سازی در کنار آگاهی صیادان از عواقب صید غیرمجاز نقشی اساسی در کاهش صید غیر مجاز و بهره برداری از ذخایر دارد.

وی در رابطه با ممنوعیت تور محاصره‌ای توضیح داد: روش صید پرساین در منطقه جنوب استان تنها برای ۱۴ شناور آن هم برای گونه ساردین و بازه زمانی که پژوهشکده میگوی کشور آزاد می‌کند مجاز است.

وی ادامه داد: تورهای محاصره‌ای که برای صید ماهیانی غیر از گونه‌های ساردین استفاده می‌شود در کل ممنوع است و صیادان باید توجه جدی به محافظت از ذخایر آبزیان در کنار بهره برداری پایدار از ذخایر داشته باشند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *