0

مدل مانتو پاییزه برای گذراندن زیباترین روزهای سال

مدل مانتو پاییزه برای گذراندن زیباترین روزهای سال
بازدید 11

یکی از جذابیت‌های فصل پاییز پوشیدن لباس‌های متنوع پاییزی با رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت از سایر فصل‌ها است. اگر دنبال مدل مانتو پاییزه برای داشتن یک استایل پاییزی می‌گردید در این مطلب در مورد طرح و رنگ و مدل‌های محبوب برای این فصل بیشتر صحبت می‌کنیم.

فهرست محتوا

مانتو چیست؟!
مدل مانتو پاییزه چه ویژگی‌هایی دارد؟
مدل مانتو پاییزه برای روزهای رنگارنگ پاییز

مانتو چیست؟!

قبل از اینکه سراغ انواع مدل مانتو پاییزه برویم بد نیست در مورد کلمه‌ی مانتو و معنی دقیق آن بیشتر بدانیم.

کلمه‌ی مانتو یک کلمه‌ی فرانسوی است و لباس یا شنل گشاد و بلندی بود که در قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی، زنان می‌پوشیدند. این روزها به لباس‌هایی نسبتا گشاد و بلندی که روی سایر لباس‌ها پوشیده می‌شود مانتو می‌گویند. مانتو ممکن است جلو باز یا جلو بسته باشد. این روزها انواع کت‌های بلند و کوتاه جایگزین مانتوهایی به سبک قدیمی شده‌اند.

مانتو زنانه السانا مدل رایکا کد 153209

مانتو زنانه السانا مدل رایکا کد ۱۵۳۲۰۹

۸۳۷,۰۰۰
۴۵۸,۰۰۰
تومان

شنل بافت زنانه مدل سارا کد ttss458

شنل بافت زنانه مدل سارا کد ttss458

۵۸۸,۰۰۰
تومان

خرید انواع مانتو

مشاهده همه

مدل مانتو پاییزه چه ویژگی‌هایی دارد؟

برخی ویژگی‌ها در مدل‌های مانتو پاییزه و استایل پاییزی تکرار می‌شود. مثلا برای این فصل از رنگ‌های خاصی استفاده می‌کنند یا سعی می‌کنند طرح‌های خاصی را برای پارچه‌ها انتخاب کنند. در ادامه به ویژگی‌هایی که یک مانتو را به مانتوی پاییزه تبدیل می‌کنند اشاره می‌کنیم.

رنگ‌های پاییزی

پاییز فصل رنگ‌های متنوع و زیبا است و این تغییر رنگ را می‌توانید در لباس‌های پاییزی و مدل مانتو پاییزه هم ببینید. غیر از رنگ‌هایی که گاهی اوقات مطابق با ترند روز مد می‌شوند، معمولا در پاییز بعضی رنگ‌ها طرفداران بیشتری دارند. این رنگ‌ها معمولا رنگ‌های الهام‌گرفته از خود طبیعت پاییزی هستند. نه‌تنها در لبسا بلکه در انواع طرح ناخن پاییزی هم می‌توانید این رنگ‌ها را استفاده کنید. در ادامه به چند رنگ جذاب برای مدل مانتو پاییزه اشاره می‌کنیم.

۱. خانواده‌ی قرمز

خانواده‌ی رنگ قرمز شامل انواع رنگ‌های آلبالویی، زرشکی، قرمز و… جذابیت خاصی برای فصل پاییز دارند. اگر یک مانتوی خاص و متفاوت می‌خواهید به خصوص اگر در سایر فصل‌های سال معمولا رنگ‌های خنثی می‌پوشید، مانتوهای قرمز را برای این فصل امتحان کنید.

رنگ قرمز را می‌توانید با رنگ‌های خنثی، سرمه‌ای، مشکی، کرم و… ست کنید.

۲. شکلاتی

رنگ شکلاتی یکی دیگر از رنگ‌های محبوب پاییزی است. برای مانتو می‌توانید این رنگ را انتخاب کنید و آن را با رنگ‌هایی مثل کرم ست کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های رنگ شکلاتی این است که می‌توانید آن را با شلوار جین هم ست کنید.

۳. طیف رنگ‌های سبز

شاید تصور کنید که فصل پاییز با وجود برگ‌های رنگارنگ زیاد تناسبی با رنگ سبز ندارد. اما بعضی از رنگ‌های خانواده‌ی سبز مثلا سدری و زیتونی، انتخاب خوبی برای فصل پاییز هستند. رنگ سبز را می‌توانید با کرم، زغالی، مشکی، آبی، سفید، بژ و… ست کنید.

۴. بنفش آلویی

منظور از بنفش آلویی نوعی بنفش تیره است که در رنگ بعضی از برگ‌های پاییزی هم می‌توانید مشاهده کنید. رنگ بنفش هم انتخاب خوبی برای فصل پاییز است و با رنگ‌هایی مثل خردلی، صورتی و تمام رنگ‌های خنثی ست می‌شود.

۵. رنگ آجری

طیف رنگ نارنجی و آجری یکی از اصلی‌ترین رنگ‌های پاییزی است. برای مدل مانتوی پاییزه می‌توانید این رنگ را انتخاب کنید و با رنگ‌های جذاب دیگری مثل سرمه‌ای آن را ست کنید. با اکثر رنگ‌های خنثی هم می‌توانید مانتوی پاییزی آجری را بپوشید.

۶. رنگ‌های خنثی

انواع رنگ‌های خنثی مثل کرم، بژ، طوسی و خاکستری برای پاییز محبوبیت زیادی دارند. دلیل محبوبیت رنگ‌های خنثی این است که به راحتی می‌توانید با تمام رنگ‌ها آن را ست کنید. همچنین برای استفاده با انواع اکسسوری پاییزی دست شما را باز می‌گذارند. یک استایل ساده با رنگ‌های خنثی بهترین استایل برای اضافه کردن انواع اکسسوری است.

جاکلیدی خندالو مدل دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور کد 5661 مجموعه 2 عددی

جاکلیدی خندالو مدل دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور کد ۵۶۶۱ مجموعه ۲ عددی

۵۰,۰۰۰
۳۹,۰۰۰
تومان

جاکلیدی خندالو طرح بیت کوین کد 4083

جاکلیدی خندالو طرح بیت کوین کد ۴۰۸۳

۳۱,۰۰۰
۲۶,۰۰۰
تومان

خرید انواع اکسسوری زنانه

مشاهده همه

بافت‌ها و پارچه‌های مدل مانتوی پاییزه

فصل پاییز هوا رو به سردی می‌رود و البته ممکن است روزهای گرم هم داشته باشد. لباس‌های پاییزی را معمولا با این پارچه‌ها و بافت‌ها تولید می‌کنند.

پشمی

این دسته از مانتوهای پشمی گرمای بیشتری دارند و برای روزهایی مناسب‌اند که هوا سردتر است. ضخامت این پارچه باعث می‌شود که برای لباس‌های اورسایز مناسب‌تر باشد.

فوتر

جنس فوتر هم یکی از جنس‌های محبوب برای مانتوی پاییزی است. مانتوهای فوتر و اگر کوتاه باشند کت‌های فوتر، معمولا استایل رسمی‌تری دارند.

لینن

شاید فکر کنید که پارچه‌ی لینن فقط مخصوص تابستان است. اما لینن‌های ضخیم هم وجود دارد که برای لباس‌های پاییزی از آن استفاده می‌کنند. اگر از علاقه‌مندان به الیاف‌های طبیعی باشید از این لباس‌ها استقبال خواهید کرد.

کتان

مانتوهای کتان بسیار کاربردی هستند. نه‌تنها در زمستان بلکه در بیشتر روزهای سال می‌توانید مانتوی کتان مناسب فصل را پیدا کنید. مانتوهای کتان پاییز امسال معمولا اورسایز هستند. به همین دلیل با عوض کردن لباس زیر مانتو، می‌توانید حتی در سردترین روزهای سال هم از پوشیدن مانتوی کتان لذت ببرید.

جین

فصل پاییز موقعیت مناسبی برای پوشیدن انواع لباس‌های جین خصوصا مانتو و کت است. مانتوهای جین هم معمولا اورسایز هستند و می‌توانید آن را با بیشتر رنگ‌های پاییزی ست کنید.

مدل مانتوی پاییزه

طرح‌های پاییزی

برای لباس‌های پاییزی گاهی از طرح‌های خاصی استفاده می‌شود که در سایر فصل‌ها کمتر می‌بینیم. اگر دنبال مدل مانتو پاییزه می‌گردید، سعی کنید مانتویی که می‌خرید این طرح‌ها را داشته باشد تا حال‌وهوای پاییزی‌تری به استایل شما بدهد.

طرح چهارخانه

طرح چهارخانه یکی از محبوب‌ترین طرح‌ها برای مانتوی پاییزی است. غیر از مانتو انواع شکت و بارانی را هم می‌توانید با طرح چهارخانه پیدا کنید. این طرح به‌قدری محبوب است که برای تمام لباس‌های پاییز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا با مانتوی ساده می‌توانید شال چهارخانه بپوشید.

طرح‌های گل‌دار

طرح‌های گلدار فقط مخصوص بهار نیست. مانتوهای پاییزه را هم می‌توانید با پارچه‌های طرح‌دار مثل انواع نقش و نگار گل یا طرح‌های سنتی پیدا کنید.

مدل مانتو پاییزه برای روزهای رنگارنگ پاییز

در ادامه به چند مدل مانتو، کت و لباس رویی پاییزی اشاره می‌کنیم که برای این فصل مناسب‌اند.

مانتوی کلاهدار پاییزه

یکی از طرح‌های جذاب برای مانتوهای پاییز اضافه کردن کلاه به لباس است. اضافه کردن کلاه، مانتو را کمی از حالت رسمی خارج می‌کند و برای فصل پاییز هم مناسب است. مانتوهای کلاهدار معمولا با پارچه‌های چهارخانه دوخته می‌شوند. اما ممکن است مدل‌های متنوع‌تری مثلا دو رنگ هم در بین آن‌ها پیدا کنید. در مانتوهای دو رنگ و دو تکه گاهی از دو جنس مختلف پارچه مثلا دورس و کتان برای دوخت مانتو استفاده می‌شود.

این مدل مانتو برای استایل خیابانی، استایل روزمره و حتی برای دانشگاه هم مناسب است.

مانتوی کلاهدار پاییزه

بارانی

انواع بارانی کوتاه و بلند با پارچه‌های ضدآب دوخته می‌شوند تا با خیال راحت بتوانید زیر باران قدم بزنید. بارانی‌ها ممکن است کلاه هم داشته باشند که در آن صورت یک استایل کامل و کاربردی برای روزهای بارانی هستند.

ترنچ کت

ترنچ‌کت‌ها در دو دسته‌ی اصلی کوتاه و بلند قرار می‌گیرند ولی بیشتر بلند هستند. بعضی از آن‌ها حتی تا مچ پا ادامه دارند. مدل‌های بلند برای کسانی که قد بلندی دارند مناسب است. جنس این کت‌ها از پارچه‌های محکم و ضدآب است. داشتن دکمه، یقه‌های برگردان و کمربند از مهم‌ترین ویژگی‌های ترنچ‌کت‌ها است.

این لباس ظاهر کلاسیک خود را حفظ کرده است و معمولا هر سال بدون کمترین تغییری دوباره در فصل پاییز سر و کله‌اش پیدا می‌شود. پس با خرید ترنچ کت خیالتان راحت است که هرگز از مد نمی‌افتد. همچنین برای استایل‌های رسمی و نیمه‌رسمی مناسب است.

ترنچ کت پاییزه

شکت

شکت‌ها ترکیبی از ژاکت و پیراهن هستند. معمولا آن‌ها را با طرح‌های چهارخانه می‌دوزند که حال‌وهوای پاییزی آن را بیشتر می‌کند. شکت‌ها از جنس‌های گرم‌تر مثلا فوتر و پشم تهیه می‌شوند تا همراه خوبی برای روزهای سرد پاییز باشند.

شکت معمولا اورسایز است و زیر آن باید لباس‌های مناسب مثل انواع تاپ و بلوز و بادی بپوشید.

شکت پاییزه

شومیز مانتویی پاییزه

شومیزهای مانتویی که تابستان خیلی محبوب شده بودند هنوز هم برای پاییز استفاده می‌شوند. با این تفاوت که معمولا با کتان‌های ضخیم و پارچه‌های گرم‌تر تولید می‌شوند. حسن شومیزهای مانتویی این است که می‌توانید با پوشیدن لباس مناسب زیر مانتو، آن را برای روزهای سردتر سال هم بپوشید.

وست‌های بلند

وست‌های بلند را هم می‌توانیم در دسته‌ی مانتو قرار دهیم. وست در واقع کتی است که آستین نداشته باشد. وست را ممکن است با جنس‌های مختلفی پیدا کنید. از کتان گرفته تا جین و حتی پافر. بسته به جنس وست‌ها می‌توانید برای استایل‌های رسمی و غیررسمی از آن‌ها استفاده کنید.

انواع کت

پاییز فصل پوشیدن انواع کت پاییزی با رنگ‌ها و مدل‌های جذاب است. برای این فصل معمولا کت‌های کتان و جین محبوبیت زیادی دارند. خصوصا انواع کت جین که محبوبیت زیادی دارند و می‌توانید با رنگ‌های مختلفی آن را ست کنید. استایل با کت جین از محبوب‌ترین و راحت‌ترین استایل‌های پاییزی است.

کت جین پاییزه

جمع‌بندی

در انواع مدل مانتوی پاییزه برخی ویژگی‌ها تکرار می‌شود؛ مثلا رنگ‌ها، طرح‌ها و پارچه‌ها. در این مطلب محبوب‌ترین انواع مدل مانتوی پاییزه را معرفی کردیم که معمولا از مد نمی‌افتند و همیشه می‌توانید با خیال راحت بپوشید و از داشتن یک استایل شیک و پاییزی لذت ببرید.

منابع: Jolynneshane , Zizimod

سوالات رایج درباره‌ی مانتوی پاییزه
متداول‌ترین رنگ برای مانتوهای پاییزه چه رنگی است؟
در این فصل معمولا رنگ مانتوها الهام‌ گرفته از طبیعت است مثلا خانواده‌ی آجری، قرمز، زرد، بنفش، قهوه‌ای و…

شکت چیست؟
شکت ترکیبی از ژاکت و پیراهن است. این لباس معمولا با طرح‌های چهارخانه و پارچه‌های پشمی تولید می‌شود.

بهترین پارچه برای دوخت مانتوی پاییزه کدام است؟
لینن ضخیم، کتان، فوتر، پشمی، جین و…

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *