0

علامه «حسن زاده آملی» یک شخصیت برجسته‌ در عرفان و سلوک بود

علامه «حسن زاده آملی» یک شخصیت برجسته‌ در عرفان و سلوک بود
بازدید 7

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش ملی علامه ذوالفنون حسن زاده آملی که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: علامه حسن زاده آملی یک فقیه و عارف به تمام معنا بود و این عالم ربانی برجسته‌ترین شخصیت در حوزه عرفان و سلوک بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: بسیاری از ویژگی‌های علامه حسن زاده آملی گفته نشده است و این همایش نیز فرصت مغتنمی بر آگاهی بخش مردم و جامعه نسبت به این شخصیت بزرگ است.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: علامه حسن زاده آملی فیلسوف و فانی در علم و عالم بود و دید کلان و استقلال علمی این شخصیت از اهم ویژگی‌های این علامه فقید بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جهان اسلام از چنین شخصیت‌های عارف و فیلسوف و عالم کم ندارد ضمن اینکه ویژگی‌های جمیع این اشخاص بایستی به جامعه شناسانده شوند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: تسلط و تبهر علامه حسن زاده آملی در زمینه‌های علمی، کلاسیک فلسفی، تاریخی، عرفانی، سلوک الی الله، کلام فقهی و دیگر صفت‌های آشکار نشده بسیار تحیر برانگیز است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: تبیین و روشنگری و احیا امر تبلیغ دین و مفاهیم اسلامی از جمله فصول درخشنده و کارنامه درخشان علامه فقید حسن زاده آملی به شمار می‌آید.

عضو فقهای شورای نگهبان یادآور شد: عرفان و انقلاب شخصیتی در علامه حسن زاده آملی متجلی بود و این شخص عظیم جاذبه منحصر به فردی داشت و این امر وی را نسبت به دیگران متمایز می‌کرد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: عرفان خدمت، سیر و سلوک الی الله، تزکیه نفس، علم جویی، ایفای نقش در صحنه‌های اجتماعی و معنویت در شخصیت این عالم ربانی متجلی بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *