0

هویت کالبدی شهر اراک برجسته شود

هویت کالبدی شهر اراک برجسته شود
بازدید 8

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان عین القضاتی عصر شنبه در همایش بزرگداشت امیرکبیر به مناسب سالروز آغاز صدارت امیرکبیر اظهار کرد: میرزا تقی خان امیرکبیر، در دوران کوتاه صدارت خود اقدامات و دستاوردهای متعددی را رقم زد.

وی با بیان اینکه امیرکبیر در تمام خدمات و اقدامات خود، حوزه دین، مذهب و اعتقادات را مورد توجه ویژه قرار می‌داد، افزود: از مهمترین اقدامات امیرکبیر برخورد و مبارزه با فرقه‌ها و شورشیان مختلف بود و باید اذعان کرد وی همواره به اسلام عشق می‌ورزید و به همین دلیل درخواست کرد در کربلا دفن شود.

عین القضاتی ادامه داد: اکنون شکاف بین نسلی در میان جوان و نوجوان شکل گرفته که باز تولید فرهنگی و بیان کردن گذشته‌ها به زبان امروز، راه مقابله با این موضوع است.

وی گفت: متأسفانه جوانان امروز هیچ درکی از گذشته خود ندارند و حتی به مقابله با گذشته خود می‌پردازند، تمام ظرفیت‌ها به کارگرفته شده تا در هفته فرهنگی اراک، گذشته اراک برای نسل جوان روایتگری شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: چنانچه مردم به گذشته خود افتخار کنند ثمره آن حس تعلق شهری و افزایش مشارکت اجتماعی خواهد بود.

عین القضاتی ادامه داد: هویت کالبدی شهر اراک باید برجسته شود و وظیفه مدیریت شهری صیانت از این مهم است و از این حیث، روز اراک را به هفته اراک توسعه دادیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک با اشاره به برگزاری ۴۰ رخداد و ۱۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اراک اظهار کرد: مسئله هویت یکی از شعارهای اساسی مدیریت شهری کنونی اراک است.

عین القضاتی ادامه داد: نگاه عدالت محوری و محله محوری در شهر اراک باید رعایت شود و نباید سبد اقتصادی اراک به این میزان باشد از این رو برای پیشرفت اراک، باید آن را به شهری سرمایه پذیر تبدیل کنیم.

وی با اشاره به صنعتی بودن شهر اراک، عنوان کرد: باید غلبه صنعت بر فرهنگ اراک را به یک نقطه تعادل برسانیم همچنین در انتصاب مدیران استان مرکزی نیز باید بعد فرهنگی، به عنوان یک اصل مهم در نظر گرفته شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *