0

ترنچ کت چیست؟ راهنمای خرید ترنچ کت مناسب فصل

ترنچ کت چیست؟ راهنمای خرید ترنچ کت مناسب فصل
بازدید 13

پوشیدن ترنچ کت یک استایل محبوب از لباس‌های بیرونی مردانه و زنانه است. استایلی که بیش از ۵۰ سال است که وارد دنیای مد شده و همچنان ماندگار خواهد بود. ترنچ کت‌ها دارای مشخصات منحصربه‌فرد در طراحی جاودانه‌ی خود هستند. این کت‌ها معمولاً بلند هستند اما انواع ترنچ کت کوتاه و متوسط نیز در بازار وجود دارند. در این مطلب از دیجی‌کالا مگ همراه ما باشید تا به یکی از سؤال بنیادین دنیای مد یعنی “ترنچ کت چیست” پاسخ دهیم. مشخصات خاص آن را بشناسید. بدانید چرا باید یک ترنچ کت مناسب در کمد لباس خود داشته باشید و در نهایت هنگام خرید یک کت ترنچ به چه نکاتی باید توجه کنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

ترنچ کت چیست؟
مشخصات ظاهری و کاربردی ترنچ کت چیست؟
راهنمای خرید ترنچ کت مناسب
تاریخچه کت ترنچ چیست؟

بارانی زنانه السانا مدل آرمینا کد 158408

بارانی زنانه السانا مدل آرمینا کد ۱۵۸۴۰۸

۹۲۲,۰۰۰
۳۹۸,۰۰۰
تومان

بارانی زنانه السانا مدل نیلدا کد 159603

بارانی زنانه السانا مدل نیلدا کد ۱۵۹۶۰۳

۹۱۷,۰۰۰
۳۷۸,۰۰۰
تومان

انواع بارانی زنانه

مشاهده همه

  • ۱۷ مدل ترنچ کت زنانه و روش استایل کردن آن‌ها

ترنچ کت چیست؟

ترنچ کت به انگلیسی Trench coat می‌شود. ترنچ کت در واقع نوعی بارانی بلند، گشاد و ضد آب است. این کت کمربند، دو بند بر روی شانه‌ها و یقه‌های پهن دارد. معمولاً دو ردیف دکمه در جلوی ترنچ کت وجود دارد. از نظر لغوی ترنچ به معنای سنگر است. ترنچ کت در ابتدا برای افسران ارتش بریتانیا قبل از جنگ جهانی اول ساخته شده بودند. به‌مرورزمان به دلیل طراحی کاربردی خود در طول جنگ بین سربازان نیز محبوب شدند.

ترنچ کت‌ها از پارچه‌های بادوام و مقاوم در برابر آب دوخته می‌شوند و کاملاً کاربردی هستند. ترنچ کت‌ها یک لباس همه‌کاره هستند. به همین دلیل می‌توان آن‌ها را به راحتی با سایر آیتم‌ها و لباس‌ها از شلوار جین و تیشرت گرفته تا ژاکت و پلیور  هماهنگ کرد. رنگ اصلی و کلاسیک یک ترنچ کت رنگ خاکی است. ترنچ کت‌های مدرن در رنگ‌ها و تنوع پارچه‌های زیاد طراحی و دوخته می‌شوند.

ترنچ کت یک ترکیب عالی از ویژگی کاربردی و شیک بودن است به‌خصوص به‌عنوان یک کت انتقالی در فصل‌های پاییز و بهار. یکی از انواع کت ترند در پاییز ۱۴۰۳ قطعاً ترنچ کت‌ها هستند بنابراین اگر هنوز یکی از آن‌ها را ندارید اکنون بهترین زمان برای خرید آن است.

ترنچ کت زنانه

  • ۸ ترند‌ پاییزی برای روزمره؛ از قرمز بورگاندی و ساتن تا اسکینی بلت و ترنچ کت

مشخصات ظاهری و کاربردی ترنچ کت چیست؟

اما چه چیزی یک بارانی زنانه یا مردانه را به ترنچ کت تبدیل می‌کند؟ مدل سنتی ترنچ کت دارای قد متوسط تا وسط ران و بالای زانو یا تمام قد و بلند است. البته امروزه مدل‌های ترنچ کت کوتاه، متوسط و بلند برای همه‌ی افراد با هر قد و قواره‌ای طراحی و تولید می‌شوند.

به‌طورکلی یک ترنچ کت را با ویژگی‌هایی مانند دو ردیف دکمه دارای حدود ۶ تا ۱۰ دکمه،، یقه پهن، شنل پلیسه‌دار، کمربند با حلقه‌ی D، دستبندهای سگکی قابل تنظیم در اطراف مچ دست، آستین راگلان و شکاف در پشت و پایین کت می‌توان به راحتی شناخت.

یک کت کلاسیک معمولاً دو ردیف دکمه دارد. این سبک به کت یک سیلوئت کشیده و ظریف می‌بخشد، پوشیدن آن را آسان و کاربردی می‌کند همچنین با ایجاد دو لایه در بخش جلویی گرما را به مدت بیشتری حفظ می‌کند. ترنچ کت‌ها همیشه یک شکاف در پشت دارند تا حرکت را تسهیل کنند. آستین‌های Raglan مدل آستینی است که به صورت یک‌پارچه از یقه تا مچ طراحی می‌شود

طراحی کت ترنچ به‌گونه‌ای است که آن را در جنگ و همچنین در زندگی روزمره کاربردی کرده است. طول و برش مناسب با کمربند قابل‌تنظیم ویژگی‌هایی هستند که یک ترنچ کت را برای مردان و زنان به انتخابی ضروری و جذاب تبدیل کرده است. این همان مدل کتی است که به‌عنوان یک سبک محبوب در فیلم‌های کلاسیک هالیوود از آن بسیار استفاده می‌کردند.

ترنچ کت مردانه

بارانی بلند مردانه مدل  01
بارانی بلند مردانه مدل ۰۱
۴۰ %

۳,۸۹۰,۰۰۰
۲,۳۳۴,۰۰۰ تومان

مشاهده و خرید

  • ۱۰ استایل پیشنهادی شیک و جذاب زنانه با ترنچ‌کت

راهنمای خرید ترنچ کت مناسب

اگر هنوز در کمد لباس شما خبری از ترنچ کت نیست، باید به‌طورجدی به خرید آن فکر کنید. امروزه ترنچ کت‌ها در مدل‌ها و برش‌های مختلفی طراحی، تولید و عرضه می‌شوند. بازار مد به‌قدری متنوع و پر است که شما هر آنچه بخواهید را می‌توانید با کمی جست‌وجو در آن پیدا کنید. توصیه ما به شما این است که روی آیتمی سرمایه‌گذاری کنید که معیارهای اساسی و مهم زیر را برآورده کند:

همیشه مدل‌هایی که دو ردیف دکمه دارند را انتخاب کنید زیرا این مدل‌ها شیک و باکلاس‌تر هستند.

ترنچ کتی انتخاب کنید تا به اندازه‌ی کافی راحت باشد زیرا یک کت راحت به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید زیر آن، انواع ژاکت یا پلیور را بپوشید. برخی از ترنچ کت‌های مدرن به دلایل زیبایی‌شناختی به‌صورت باریک و فیت‌تر بازطراحی شدند بنابراین شما می‌توانید نمونه‌های متناسب‌تری را خریداری کنید.

در انتخاب رنگ ترنچ کت دقت کنید. رنگی را انتخاب کنید که بیشترین کاربرد را در انتخاب استایل و لباس پوشیدن شما داشته باشد.

برخلاف انواع سوئیت و کت‌وشلوار، یک کت ترنچ برای پوشاندن لباس‌های شما از جمله ژاکت و پلیورهای پشمی زمستانی طراحی شده است. البته که می‌توانید یک ترنچ کت بلند را روی کت‌وشلوار خود بپوشید. در این مورد یک شرط اصلی وجود دارد اینکه با وجود لباس‌های لایه‌ای که زیر ترنچ کت می‌پوشید باز هم بتوانید دکمه‌های آن را ببندید. به همین دلیل باید به تناسب و سایز ترنچ کت (طول، قد آستین‌ها و طول شانه آن) هنگام خرید توجه کافی کنید.

طول ترنچ کت مهم است. کتی با طول مناسب قد شما را به خوبی پوشش می‌دهد و متناسب با بدن شما است. اگر قد کوتاهی دارید بهتر است ترنچ کت کوتاه‌تری انتخاب کنید زیرا یک کت بلند شما را کوتاه قدتر و نامتناسب نان خواهد داد. اگر قد بلند هستید ممکن است بخواهند یک ترنچ کت بلند را برای اثر افزایش طول انتخاب کنند. یک کت بلند فرد قد بلند را به تناسب و تعادل می‌رساند.

کت‌های ترنچ در سراسر جهان به دلیل ظاهر خاص و استایل جاودانه خود محبوب هستند. ترنچ کتی انتخاب کنید که ارزش سرمایه‌گذاری دارد، هرگز از مد نمی‌افتد و لباسی با دوام برای سالیان متمادی است.

ترنچ کت کوتاه

بارانى زنانه مدل ترنچ رنگ سبز
بارانى زنانه مدل ترنچ رنگ سبز
مشاهده کالا

تاریخچه کت ترنچ چیست؟

در حال حاضر ترنچ کت به‌عنوان یک استایل بدون تاریخ انقضا شناخته می‌شود. خاستگاه کت ترنچ به دهه ۱۸۲۰ میلادی باز می‌گردد. ترنچ کت که زمانی یونیفرم نظامی بود اکنون به یک آیتم موردعلاقه در قرن بیست و یکم تبدیل شده است. با وجود آنکه منشأ ترنچ کت اغلب مورد بحث است اما همیشه به‌عنوان نمادی از لباس‌های اصلی بریتانیا پذیرفته شده است. در تمام این سال‌ها، کت ترنچ در پارچه‌ها و سبک‌های بی‌شماری باز طراحی و تولید شده و خواهد شد زیرا این کت یک انتخاب عالی برای زندگی شهری و روستایی در تمامی فصول سال است.

در اوایل قرن نوزدهم، تقریباً ۱۰۰ سال قبل از جنگ جهانی اول، چارلز مکینتاش کت‌هایی با جنس پارچه پنبه‌ای برای ارتش بریتانیا طراحی و تولید کرد. این کت به نام مخترع آنها یعنی آقای مکینتاش به‌عنوان “مک” شناخته می‌شد. این کت‌ها در دنیای پوشاک، انقلابی به پا کردند زیرا کاملاً ضد آب بودند اما مشکلاتی هم داشتند به‌عنوان‌مثال آنها فاقد تهویه مناسب بودند درنتیجه بوی ناخوشایندی به دلیل نگه‌داشتن عرق در خود داشتند. حتی احتمال ذوب‌شدن پارچه در آفتاب و روزهای داغ هم وجود داشت. به دلیل این معایب لباس‌های دیگری با پارچه‌های ضدآب جدیدی تولید شدند که نیاز به تهویه بیشتر را برطرف می‌کرد. در سال ۱۸۵۳ میلادی، آقای جان امری یک پارچه ضدآب جدید را به نام “Aquascutum” (در لاتین به معنای سپر آب) به ثبت رساند.

چند سال بعد در سال ۱۸۵۶ میلادی آقای توماس باربری پارچه گاباردین را ساخت. یک پارچه‌ی ضد آب و تنفس‌پذیر بود و مستحکم بود. طراحی ترنچ کت کلاسیک مبتنی بر نیازهای سربازان در طول جنگ جهانی اول بود. قبل از ترنچ مت‌ها سربازان کت‌های پشمی بلند می‌پوشیدند. این کت‌های پشمی باعث خارش سربازان می‌شدند و خیلی سنگین و نامناسب بودند درحالی‌که کت ترنچ حالتی کوتاه‌تر، سبک‌تر و ضد آب داشت و به خوبی از سربازان در برابر آب‌وهوای سخت محافظت می‌کرد.

جزئیات طراحی ترنچ کت کاملاً کاربردی بودند مانند تهویه مناسب به دلیل نوع پارچه، شنل پشت کت که خاصیت ضدآبی پارچه را تقویت می‌کرد و باعث می‌شد که آب باران به خوبی بر روی آن بلغزد و روی پارچه نماند. جیب‌های بزرگ و عمیق و حلقه‌های D روی کمربند برای اتصال ابزار مناسب.

پس از جنگ جهانی دوم، زمانی که لباس‌های نظامی مازاد بود، زنان شروع به پوشیدن ترنچ کت‌ها کردند. این کت‌ها توسط ستارگان هالیوود مانند مارلن دیتریش، مرلین مونرو، بریژیت باردو و آدری هپبورن پوشیده و در نتیجه بین مردم محبوب شدند. چه کسی می‌تواند صحنه پایانی فیلم صبحانه در تیفانی را فراموش کند که در آن، آدری هپبورن زیر باران شدید چیزی جز ترنچ کت بر تن ندارد. این سبک از آن زمان تاکنون در دنیای مد باقی مانده است.

ترنچ کت به انگلیسی

بارانی زنانه ساراشو مدل ترنچ
بارانی زنانه ساراشو مدل ترنچ
مشاهده کالا

سخن پایانی

ترنچ کت مانند هر لباس دیگری که برای چندین دهه دوام آورده، در طول زمان و بر حسب مد و نیاز مصرف‌کننده تکامل یافته است. به‌خصوص زمانی که طرح برای زنان بازطراحی می‌شود. امروزه تنوع زیادی در کت ترنچ وجود دارد از انواع ترنچ کت با یک ردیف دکمه تا جنس پارچه‌ی ابریشم طرح‌دار و رنگارنگ. با وجود این‌همه تنوع، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام کت ترنچ برای شما مناسب‌تر است.

ترنچ کت شیک، متنوع و کاربردی است. هیچ آیتم بهتری از آن برای کمد لباس فصلی شما وجود ندارد. بدون یقین این کت یک قطعه‌ی جاودانه است که هر زن و مردی باید آن را برای خود خریداری کند.

منابع: oliverwicks، gloverall، sumissura

سؤالات متداول در مورد ترنچ کت چیست؟
چرا خرید ترنچ کت ضروری است؟
اکنون وقت پاسخگویی به این سؤال است که چرا داشتن یک ترنچ کت در کمد لباس شما ضروری است؟ یک پالتوی کاربردی و مقاوم برای هوای خنک و روزهای سردتر یک ضرورت مطلق است. زیرا این کت همه‌کاره علاوه بر کاربردی بودن ظریف است و تطبیق‌پذیری بالایی دارد.

رنگ اصلی ترنچ کت چیست؟
کت اصلی به رنگ بژ است درنتیجه به راحتی با محیط هماهنگ می‌شود. البته انتخاب ترنچ کت بژ و خاکی یک انتخاب کلاسیک است. امروز، کت‌های ترنچ را در رنگ‌های کلاسیک دیگر مانند سرمه‌ای، خاکستری و مشکی پیدا خواهید کرد.

جنس ترنچ کت از چه نوع پارچه‌ای چیست؟
ترنچ کت در اصل با پارچه‌ی گاباردین سخت و محکم دوخته می‌شود. تراکم بافت گاباردین بسیار بالا است و از الیافی مثل پشم، پنبه، ابریشم، پلی‌استر و… تولید می‌شود اما امروزه ترنچ کت‌هایی با انواع پارچه را در بازار خواهید دید. البته این کار مورد تأیید نیست زیرا ترنچ کت همیشه باید ساختاری انعطاف‌پذیر و تقریباً نازک داشته باشد تا برای روزهای دل‌انگیز بهار و پاییز مناسب‌تر از زمستان‌های برفی باشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *