0

بی توجهی مسئولان، به سلامت روان پرستاران آسیب زده است

بی توجهی مسئولان، به سلامت روان پرستاران آسیب زده است
بازدید 8

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان شوش گفت: هفته پرستار فرصتی برای ارزیابی عملکرد مسئولان در قبال پرستاران است به خصوص اینکه بی توجهی به خواسته های پرستاران به سلامت روان آنان آسیب زده و پرستاران را بی انگیزه کرده است.

لیلا نیسی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پرستاری بیان کرد: با توجه به بی انگیزگی که در پرستاران وجود دارد و یک سونامی بی انگیزگی در راه است، لازم است به مسئولان به‌خصوص در آستانه روز پرستار هشدار دهیم که عواقب این بی انگیزگی باعث بحرانهایی می‌شود که گریبان‌گیر جامعه خواهد شد.

وی گفت: بی توجهی مسئولان به سلامت روان پرستاران عاملی خواهد بود که باعث می‌شود بحرانهایی گریبانگیر سلامت جامعه شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ درستی در راستای سلامت روان پرستاران وجود ندارد چرا که ریشه سلامت روان در ابعاد گسترده‌ای وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان شوش ادامه داد: سلامت روان ابعاد مختلفی از لحاظ فیزیولوژیکی، جسمی، اقتصادی، اجتماعی و معنوی دارد، شاید به همین علت است که مسئولان به این مسئله بی توجه هستند چرا که نمی‌توانند به همه موارد توجه کنند، اما باید بدانند که غفلت در این زمینه باعث می‌شود، سلامت جامعه به‌خطر بیفتد.

وی افزود: حفظ شأن پرستار، رفع فشارهای کاری که بر روی پرستاران است، توجه به حقوق و مزایای پرستاران و تکریم‌ آنها و همچنین رفع مشکلات حقوقی که در بیمارستانها پیش می‌آید باید به‌صورت جدی پیگیری شود.

نیسی گفت: هفته پرستار همیشه با برگزاری جشن‌های مختلف سپری می‌شد، اما به‌نظر می‌آید که در این هفته باید عملکرد مسئولان را ارزیابی کنیم و باید یک روز از هفته پرستار به این موضوع بپردازیم که عملکرد مسئولان در قبال پرستاران چگونه بوده است.

وی افزود: اگر فشار کاری پرستاران مثلا در بیمارستان زیاد است، اگر اضافه کار اجباری داده می‌شود، اگر با کاهش نیرو مواجه هستیم باید از مسئولان بپرستیم که چه اقدامات و پیگیری‌هایی برای این موضوع انجام داده‌اند

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شوش افزود: وقتی این موضوعات نادیده گرفته می‌شود، پرستاران هم بی انگیزه می‌شوند و در نهایت سلامت پرستار و در نتیجه سلامت مردم به خطر می‌افتد. 

 

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *