0

نبود زیرساخت‌های فرهنگی موجب سوداگری در حوزه مسکن شده است

نبود زیرساخت‌های فرهنگی موجب سوداگری در حوزه مسکن شده است
بازدید 11

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی در دیدار با مدیران کل شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود در راستای هم افزایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی استفاده کنیم تا جریان انقلابی کار خود را انجام دهد، افزود: تا زمانی که زیر ساخت‌های فکری و فرهنگی جامعه درست پی‌ریزی سوداگری نیز رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه زنجان برشی از ۳۱ استان کشور است، اظهار داشت: استان گرچه تصمیم گیر نیست ولی می‌تواند تصمیم ساز باشد و استان زنجان با توجه به ظرفیت‌هایی که در بخش‌های مختلف مسکن، شهرسازی، راه سازی و راه آهن دارد می‌تواند این تجربیات را به خوبی تسری دهد.

حجت الاسلام حسینی، با تاکید بر اینکه باید با تمام توان برای خدمت رسانی به مردم تلاش کنیم و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکنیم، افزود: مردم زنجان افراد فرهیخته و خالصی هستند و هر کدام از مدیران مشکلات را به خوبی به مردم در مجامع و مساجد تبیین کنند، نیازی به کارهای ویترینی و نمایشی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: در خصوص راهکارها و اقدامات برای رفع معضلات اقتصادی باید به بلوغ برسیم و آن را به اشتراک بگذاریم، حوزه گفتمان سازی و فرهنگ سازی را اصلاح و در رفع مشکلات از ظرفیت چهره‌های فرهنگی و اجتماعی برای تبیین مشکلات به مردم استفاده کنیم.

۷۳۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان زنجانی می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز گفت: هفت هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان زنجانی می‌شود.

جعفر قزوینیان با بیان اینکه چهار هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان زنجانی شده است، افزود: تا پایان امسال نیز سه هزار واحد آماده تحویل به متقاضیان است و در مجموع هفت هزار و ۳۰۰ واحد به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی اظهار داشت: مدیران کل شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان، هر کدام در مجموعه‌های تحت مدیریت خود عملکرد قابل قبولی دارند و توانستند در توسعه حوزه بخش مسکن، حوزه راه و حمل و نقل اقدامات خوبی را انجام دهند و روند موجود رو به رشد است.

قزوینیان، با بیان اینکه حجم قابل توجهی از طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان در حال اجراست، تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات منابع مالی و نیروی انسانی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان با روند قابل قبولی اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: تعهد استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی در قالب مسکن حمایتی، خود مالکی، بافت فرسوده و مسکن روستایی بوده که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

قزوینیان، افزود: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خود مالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده و در محلات هدف بازآفرینی شهری نیز ۹ هزار و ۲۱ واحد است.

وی، با بیان اینکه همچنین در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین و اجرای بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در بخش حمایتی در استان آغاز شده است، تاکید کرد: اجرای این تعداد واحد بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در حالی که متوسط پیشرفت فیزیکی اجرای پروژه‌های مسکن ملی در سطح کشور ۴۰ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی که انجام شده بود چهار هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان تحویل متقاضیان شده است، ادامه داد: تا پایان سال سه هزار واحد هم آماده تحویل به متقاضیان است که در مجموع هفت هزار و ۳۰۰ واحد به متقاضیان واگذار خواهد شد.

قزوینیان، با بیان اینکه از ۲۷ هزار واحد نیز هفت هزار نفر از متقاضیانی که در سال‌های گذشته تک واریزی داشتند به علت تأمین نشدن زمین امکان اجرای ساختمانی پروژه محقق نشد، گفت: در این راستا در اراضی «ثمین ۳» بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی تخصیص زمین شدند و برای چهار هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان هم در اراضی لیل آباد زمینی به مساحت ۳۷۰ هکتار با مساعدت وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده می‌شود.

وی، با بیان اینکه ساخت همزمان بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان بسیار سخت است، تصریح کرد: با شرایط اقتصادی امروز و تورمی که وجود دارد تأمین آورده توسط مردم مشکل است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *