0

ایران رتبه چهارم تولید علم در طب مکمل را کسب کرده است

ایران رتبه چهارم تولید علم در طب مکمل را کسب کرده است
بازدید 6

به گزارش خبرگزاری مهر، نفیسه حسینی عصر چهارشنبه در نشست خبری «همایش ملی طب ایرانی طب سوزنی و داروسازی سنتی» که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه به طور خاص بندهایی به طب سنتی اختصاص یافته است.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت افزود: در گذشته افرادی را داشتیم که مورد تأیید وزارت بهداشت در حوزه طب ایرانی نبودند، اما اکنون در سطح استانی و ملی حضور متخصصین طب ایرانی را در رسانه‌ها شاهد هستیم.

وی به نظارت بر فعالیت طب ایرانی و سنتی در فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: بحث نظارت و ساماندهی حوزه طب سنتی به طور جدی دنبال می‌شود، ساماندهی بخش فضای مجازی می‌تواند به سازمان یافتن فعالیت‌ها در فضای حقیقی نیز کمک کند.

حسینی گفت: به دلیل اینکه سبک زندگی، کیفیت و تدبیر زندگی شخص باید توسط متخصص طب سنتی مورد بررسی قرار بگیرد، ویزیت یک متخصص طب سنتی طولانی‌تر و بین ۲۰ تا ۴۵ دقیقه و گاهی بیشتر به طول می‌انجامد.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت اظهار کرد: ویزیت متخصصین طب ایرانی از دو سال گذشته در پوشش بیمه‌ها قرار گرفته و ۵۶ قلم داروی گیاهی نیز تحت پوشش بیمه قرار دارند و مسیر همچنان برای بیمه شدن سایر اقلام و خدمات در سال‌های آینده باز است.

وی افزود: سه خدمت طب ایرانی نیز در صورتی که بیمار خدماتش را از متخصص طب سنتی دریافت کند تحت پوشش بیمه خواهد بود و هدف آن کاهش هزینه‌های مردم است.

حسینی با اشاره به اینکه استفاده از طب ایرانی برای اصلاح سبک زندگی است، افزود: اکنون در سطوح مختلف از طب ایرانی برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۵۶ سلامتکده طب ایرانی در کشور دایر است، افزود: از این تعداد ۲۹ مورد دولتی و ۲۷ مرکز خصوصی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۱۶ متخصص طب ایرانی در کشور حضور دارند، افزود: ۹ دانشکده علوم طب ایرانی و مکمل و ۱۱ گروه متخصصان طب ایرانی در سطح کشور دایر است.

حسینی افزود: ایران برای چهارمین سال پیاپی رتبه چهارم تولید علم را در حوزه طب‌های مکمل و جایگزین بعد از کشورهای چین، هند و آمریکا کسب کرده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *