0

آمار بیماران فشار خون در بیرجند بالا است

آمار بیماران فشار خون در بیرجند بالا است
بازدید 12

به گزارش خبرنگار مهر، علی عابدی صبح پنجشنبه در همایش هفته بیمه سلامت در استان با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری بیان داشت: در مقایسه انجام شده شیوع چاقی از ۳۶ درصد به ۳۸ درصد در کشور و شیوع فشار خون هم از ۲۶ به ۳۲ درصد رسیده است.

به گفته وی در بیرجند فشار خون بالا است که مصرف نمک در آن تأثیرگذار است و عدم فعالیت به ۵۶ درصد در کشور رسیده که مقدمه بسیاری از بیماری‌های است.

به گفته وی ۲.۲ مصرف نمک بیش از استاندارد جهانی در ایران است و مصرف دخانیات هم در کشور ۱۴ درصد است که خراسان جنوبی در این وضعیت خوب است که نتیجه آن شیوع انواع سرطان‌ها است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده باید فشار خون کاهش پیدا می‌کرد اما امروز افزایش پیدا کرده و ۳۸ درصد جمعیت کشور دیابتی یا پردیابتی هستند.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در ۱۰ سال آینده بسیاری از بیماران بستری، بیماران دیابتی یا دارای عوارض ناشی از آن خواهند بود که باید تلاش کنیم تا آن را در وضعیت فعلی نگاه داریم.

عابدی خاطر نشان کرد: در برنامه هفتم بر موضوع پیشگیری تاکید شده است و کلیه سازمان‌های بیمه پایه موظف هستند با استفاده از ۵ درصد بودجه خود اقدامات مورد نظر را انجام دهند که اتفاق مهمی در این حوزه است.

وی متذکر شد: بیمه سلامت در پیشگیری نخستین و سطح ۴ قرار است که ورود کند.

عابدی افزود: بعد از کرونا نزدیک بینی در کودکان دو برابر افزایش یافته است و این موضوع سبب افزایش افسردگی و اضطراب در آنها شده است.

وی تاکید کرد: باید استفاده از زیر دو سال از اسکرین‌ها ممنوع شود و به رژیم‌های غذایی کودکان باید توجه جدی شود.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح مؤثر پیشگیری در کشور باید مسیر فعلی با اجرای برنامه‌های تغییر کند تا از این طریق هزینه‌های درمانی به ویژه دارویی کاهش یابد.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پیشگیری سطح ۴ خیلی مهم است تا از این طریق به همه مواردی که موجب ضرر و زیان با افراد می‌شود، جلوگیری شود.

عابدی تاکید کرد: هزینه‌های دارویی به شدت در کشور در حال افزایش است و خدمات غیر ضرور را باید کاهش و خدمات ضرور را افزایش دهیم.

به گفته وی طرحی به عنوان ابزار تشویقی کاهش تجویز دارو به مجلس ارائه شده که اگر اقلام دارویی پزشکان کاهش یابد، تشویق شوند.

وی خاطر نشان کرد: با تغییر سطح زندگی از طریق تقویت سامانه‌های خود مراقبتی باید بیماری‌ها را کاهش دهیم.

عابدی ادامه داد: ریسک بیماری‌های مختلف را تا پایان سال اطلاع رسانی خواهیم کرد و در بیمه سلامت اجرای طرح پزشک خانواده در اولویت قرار دارد.

به گفته وی در بیرجند زمینه اجرای برنامه‌های بیمه سلامت در خصوص پیشگیری بر اساس توافق صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اجرایی شده است.

شایان ذکر است که در این مراسم از تعدادی از فعالان حوزه بیمه سلامت خراسان جنوبی تقدیر شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *