0

چرا قهرمانی کبدی بانوان در بازی های آسیایی هانگژو دست نیافتنی شد؟

چرا قهرمانی کبدی بانوان در بازی های آسیایی هانگژو دست نیافتنی شد؟
بازدید 8

ماهرخ دانش سرمربی تیم ملی کبدی بانوان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برنامه‌های تیم ملی برای نیمه دوم سال اظهار کرد: ابتدا قرار بود بازی‌های داخل سالن آسیا در آبان ۱۴۰۳ به میزبانی تایلند برگزار شود، اما به درخواست کشور میزبان، این مسابقات به تعویق افتاد و اکنون قرار است در سال ۲۰۲۶ و به میزبانی ریاض برگزار شود. همچنین، بر اساس برنامه‌ای که فدراسیون اعلام کرده، دو رویداد دیگر شامل مسابقات آسیای میانه و قهرمانی آسیا نیز در دست برگزاری است، اما تاریخ دقیق این مسابقات هنوز مشخص نشده است.

وی افزود: اصلی‌ترین هدف ما حضور موفق در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا است اما برای تحقق اهدافمان در این رویداد مهم آسیایی باید برنامه‌های دیگری را جهت آماده سازی ملی‌پوشان در نظر داشته باشیم. در جلسه‌ای که با مسئولان فدراسیون داشتیم تصمیم بر این شد که ابتدا برگزاری اردوهای مستمر را در دستور کارمان قرار دهیم. بنابراین کمتر از یک ماه دیگر استارت اردوهای تیم ملی بانوان مجدداً زده خواهد شد.

دانش خاطر نشان کرد: در ادامه تصمیم داریم در پایان هر ۲ اردو یک بازی دوستانه هم برگزار کنیم. قاعدتاً هرچه تعداد مسابقات تیم ملی بیشتر باشد بازخورد بهتری هم خواهد داشت ولی از آنجایی که ما محدودیت اعزام و مسابقات بین‌المللی داریم قرار است این دیدارهای تدارکاتی بین ملی‌پوشان و تیم‌های برتر استان‌ها برگزار شود.

سرمربی تیم ملی کبدی بانوان با بیان اینکه همیشه ورزش بانوان کمتر مورد توجه واقع شده است؛ گفت: تیم ملی مردان مسابقات مختلفی دارد که بازیکنان کبدی به راحتی می‌توانند آمادگی خود را با حضور در این رویدادها حفظ کنند. اما در بخش بانوان ما با محدودیت‌هایی مواجه هستیم که کار را برای ما سخت می‌کند. لیگ ستارگان هند هر ساله برگزار می‌شود تعداد زیادی از ملی‌پوشان ایران به همت فدراسیون در این رقابت‌ها حضور دارند ولی در بخش بانوان اگر مسابقات داخلی لیگ و یا بازی‌های آسیایی نباشد عملاً تیم ملی مسابقه دیگری که به صورت قطعی در تقویم ثبت شده داشته باشد؛ ندارد.

چرا قهرمانی کبدی بانوان در بازی های آسیایی هانگژو دست نیافتنی شد؟

او در پاسخ به این پرسش که آیا این روند باعث نشده که انگیزه بازیکنان کبدی کاهش پیدا کند؟ عنوان کرد: در سال‌های اخیر، نه تنها بازیکنان بلکه بسیاری از مربیان نیز انگیزه خود را از دست دادند. با این حال، عشق و علاقه‌ای که به کبدی دارند، باعث می‌شود همچنان به فعالیت‌های خود ادامه دهند و امیدواری در دلشان زنده بماند. علاوه بر این بحث جوان‌گرایی هم اتفاق مهمی را در کبدی بانوان رقم زده است که می‌توانیم در هر دوره از بازی‌های آسیایی از نیروهای جوان و با انگیزه بهره ببریم.

دانش تاکید کرد: در حال حاضر اکثر بازیکنان تیم ملی، کبدی کاران زیر ۲۳ سال هستند که با انگیزه زیاد در تلاش‌اند جز بازیکنان ثابت تیم باشند. بازی‌های آسیایی ناگویا فرصت خوبی است که بتوانیم مجدداً قدرت کبدی ایران را در آسیا به رخ بکشیم. در همین راستا همه مصمم هستیم تمرینات را با قدرت ادامه دهیم تا دوباره روی سکوی این رویداد مهم قرار بگیریم.

سرمربی تیم ملی کبدی بانوان در پاسخ به این سوال که چه انگیزه‌ای شما را به این سمت سوق داد که هدایت تیم ملی را به عهده گرفتید؟ گفت: من سالهاست در این رشته فعالیت دارم و برای رسیدن به این موقعیت جنگیدم. حس کردم واقعاً زمان آن هم رسیده بود که فدراسیون بتواند به من اعتماد کند و هدایت تیم ملی را به عهده من بگذارد. خوشحالم که در کنار تیم هستم و تلاشم این است که بتوانم کنار بازیکنان نتایج خوبی را هم رقم بزنم تا به خوبی پاسخ این اعتماد را داده باشم.

وی اضافه کرد: سرمربی تیم ملی کبدی بانوان برای مدتی به عهده مربی هندی بود اما معتقدم نیروهای داخلی هم کم از مربیان هندی ندارند. همیشه بخشی از سرمایه مالی ما بخاطر حضور مربیان خارجی که هم طراز با مربیان ایرانی هستند به هدر می‌رفت. در حالی که خیلی راحت می‌توان بخشی از این سرمایه را در راه آماده سازی تیم و اردوهای ملی‌پوشان هزینه کرد.

دانش با بیان اینکه فرصت خوبی برای آماده سازی تیم تا بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا وجود دارد؛ گفت: تیم ملی بانوان در جاکارتا مدال طلا و در هانگژو نیز مدال برنز بازی‌های آسیایی را به دست آورد. هدف ما این است که بتوانیم مجدداً به عنوان یکی از قدرت‌های برتر آسیا در ژاپن هم روی سکو باشیم.

سرمربی تیم ملی کبدی بانوان در پاسخ به این سوال که چه عواملی مانع دفاع از عنوان قهرمانی در هانگژو شد، توضیح داد: سوال سختی است چون کبدی یک رشته تیمی است و هرگز نمی‌توان یک شخص و یا یک مورد را عامل شکست دانست. اما از آنجایی که این بازی‌ها را دنبال می‌کردم معتقدم سطح آمادگی تیم به اندازه سال ۲۰۱۸ نبود. بازیکنان همیشه در زمین هستند و تلاش می‌کنند، سرمربی تیم هم در کنار تیم حضور دارد و مسئولان فدراسیون هم همواره پیگیر روند آماده سازی و سایر موارد در جریان بازی‌ها هستند تا یک موفقیت به دست بیاید. بنابراین وقتی کار تیمی است هرگز نمی‌تواند یک عامل را چه برای یک نتیجه خوب و چه برای یک نتیجه بد معرفی کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *