0

نگارگری اصیل‌ترین هنر ایرانی‌ است

نگارگری اصیل‌ترین هنر ایرانی‌ است
بازدید 8

اکبر ایازی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نگارگری از اصیل‌ترین و ناب‌ترین هنرهای ایران‌زمین محسوب می‌شود که به صورت کامل دربرگیرنده فرهنگ و باورهای مردمان این سرزمین کهن است.

وی تصریح کرد: هنر نگارگری در ایران، به‌دلیل اینکه در بطن فرهنگ اسلامی ایران رشد و نمو پیدا کرده، زمینه باطنی و اصلی برای بیان مباحث معنوی را در درون خود دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: هنر را باید با اصول ایرانی‌-اسلامی و بدون هیچ‌گونه انحراف و ترکیب با هنر غربی ترویج کرد.

وی بابیان اینکه هنر نگارگری می‌تواند مضامین انقلاب اسلامی را به‌خوبی بیان کند گفت: این هنر با طبیعت و فرهنگ ایران و ایرانی بسیار مناسب و قابل درک و پذیرش برای مردم ما است.

ایازی اظهارداشت: هنر نگارگری از اصیل‌ترین هنرهای ایران زمین محسوب می‌شود که به صورت کامل دربرگیرنده فرهنگ و باورهای مردمان این سرزمین کهن است.

دکتر ایازی تصریح‌کرد: هنر نگارگری می‌تواند بسیاری از دیدگاه‌های فرهنگی ایرانی-اسلامی را احیا و از فرهنگ و هنر اصیل ایرانی پاسداری کند.

وی گفت: هنر نگارگری به عنوان یک هنر کاملاً مستقل، ریشه در ادبیات و هنر این کشور دارد و در همین کشور و براساس فرهنگ و آداب و آئین‌های این مردم شکل گرفته است و می‌تواند پاسخگوی مناسبی برای نیازهای هنری خودمان باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با انتقاد از اینکه دانشگاه‌ها نباید صرفاً بر هنر مدرن متمرکز شوند گفت: این نیاز احساس می‌شود که دانشگاه و دانشگاهیان بیش از پیش به هنرهای ملی و آیینی‌مان از جمله نگارگری معطوف شوند، چرا که نگارگری، قوام‌بخش هویت ملی و دینی ایرانیان است و باید همواره قدر و منزلت آن پاس داشته شود.

وی گفت: در نمایشگاه موسم مهر ۱۷ اثر نفیس از هفت هنرمند هم استانی در معرض دید عموم قرار داده شد و آثار ماندگار این نمایشگاه همگی از شاگردان استاد روح‌الله جهانبین و با هنرمندی نغمه ترابیان، محبوبه حسینی، گلنوش رضوی، فاطمه قربانی، اکرم‌کنعانی، محبوبه هادی‌پور و مهسا همتیان اجرا شده است.

در پایان برنامه از نگارگران استان تجلیل به‌عمل آمد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *