0

وضعیت شناسه‌گذاری تجهیزات پزشکی

وضعیت شناسه‌گذاری تجهیزات پزشکی
بازدید 5

به گزارش آیمد 90 سعید کاظمی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو بیان کرد: شناسه‌گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی نه تنها به شفافیت و قابلیت ردیابی محصولات کمک می‌کند، بلکه نقش اساسی در ارتقاء کیفیت و ایمنی تجهیزات پزشکی ایفا می‌کند.

کاظمی افزود:‌ با این فرآیند، امکان شناسایی و کنترل دقیق محصولات از مراحل تولید تا مصرف فراهم می‌شود. همچنین، این اقدام موجب افزایش اعتماد مردم به تجهیزات پزشکی و کاهش خطرات مرتبط با استفاده از محصولات نامعتبر خواهد شد.

وی در ادامه به افزایش چشمگیر تعداد فرآورده‌ها و پروانه‌های شناسه‌گذاری شده اشاره کرد و گفت: این اقدام موجب بهبود فرآیندهای نظارتی و تأمین سلامت جامعه از طریق تجهیزات پزشکی می‌شود.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: در این راستا، شاخص‌های عملکرد شامل تعداد فرآورده‌های شناسه‌گذاری شده و تعداد پروانه‌های شناسه‌گذاری شده، به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

کاظمی در گزارشی از وضعیت شناسه‌گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی اعلام کرد که تعداد فرآورده‌های شناسه‌گذاری شده در سال ۹۹ به ۴۸،۳۱۳ مورد رسیده است. این تعداد در سال ۴۰۰ به ۶۵،۷۱۲، در سال ۱۴۰۱ به ۷۷،۳۱۵، در سال ۱۴۰۲ به ۶۴،۲۱۵ و در سال ۱۴۰۳ به ۴۲،۹۵۶ کاهش یافته است. به‌طور کلی، تعداد کل فرآورده‌های شناسه‌گذاری شده تا انتهای مهرماه به ۲۵۸،۲۳۸ مورد رسیده است.

کاظمی اظهار داشت که تعداد پروانه‌های شناسه‌گذاری شده نیز به ترتیب به این شکل بوده است: در سال ۹۹ ۲۸،۷۹۷ پروانه، در سال ۴۰۰ ۴۴،۳۰۲، در سال ۱۴۰۱ ۵۶،۲۹۹، در سال ۱۴۰۲ ۴۷،۰۰۷ و در سال ۱۴۰۳ ۴۲،۰۰۳ پروانه شناسه‌گذاری شده‌اند. در مجموع، تعداد کل پروانه‌های شناسه‌گذاری شده ۱۱۳،۴۸۱ مورد گزارش شده است.

وی افزود: در این فرآیند، موفق به تکمیل ۱۰۰ درصدی سامانه شده‌اند و شاهد رشد ۲,۳۴۷ درصدی در تعداد فرآورده‌ها و رشد ۸۶ درصدی در تعداد پروانه‌ها بوده‌اند.

کاظمی همچنین به همکاری‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی اشاره کرد و گفت که اداره‌کل تجهیزات و ملزومات پزشکی به‌عنوان واحد همکار درون‌سازمانی و انجمن‌ها و سندیکاها به‌عنوان واحدهای همکار برون‌سازمانی در این پروژه مشارکت داشته‌اند./ لینک منبع خبر

 

برچسب ها

اداره کل تجهیزات پزشکی تجهیزات پزشکی مصرفی

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *