0

تمام مراحل قانونی طرح طبیعت گردی آشوراده طی شد

تمام مراحل قانونی طرح طبیعت گردی آشوراده طی شد
بازدید 5

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه ظهر شنبه در سیزدهمین و چهاردهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور ای ری نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تمام مراحل قانونی در طرح طبیعت گردی آشوراده طی شده و مدیریت آن را بر عهده مدیر کل محیط زیست استان قرار دادیم، چرا که به محیط زیست از نقطه نظر سلامت و اجتماعی اعتقاد داریم و برای این موضوع بیش از ۶۰ جلسه در تهران و استان تشکیل شده است، که جای تقدیر دارد.

وی افزود: بیش از ۸۵ درصد اقدامات حوزه دسترسی به جزیره در راستای فعالیت‌ها در جزیره آشوراده به نتیجه رسیده و تمامی مجوزها اخذ شده و استان حسن نیت کامل خود را به اثبات رسانده است.

استاندار گلستان گفت: به کسانی که در مورد این موضوع نامه نگاری‌هایی داشته‌اند، پیشنهاد می‌کنیم که نامه خود را پس بگیرند، چرا که پروژه احیای جزیره آشوراده از پشتیبانی تمامی مردم، قوانین، مصوبات و دلسوزان استان و کشور برخوردار است.

وی یادآور شد: از هدف گذاری ۲۸۰ هزار هکتار اراضی استان تاکنون بیش از ۱۵۶ هزار هکتار زهکشی شده که این اقدام یقیناً تأثیر مستقیم در بهره وری و الگوی کشت دارد.

زنگانه اظهار کرد: توجه به ارتقا بهره وری در کشت آبی بسیار پراهمیت است و ظرفیت‌های تشویقی کشت «نه کشت» نیز باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی مشخص شود.

وی ادامه داد: تسریع در مسدود سازی چاه‌های غیرمجاز ضروری است و خوشبختانه دستگاه قضا به خوبی همراهی دارد و هزینه مسدود سازی به عهده کسانی است که تخلف کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: گلستان آماده همکاری با سایر استان‌های شمالی در حوزه توسعه ترانزیت است و ما دیگر استان‌ها را نه تنها رقیب بلکه مکمل می‌بینیم.

استاندار گلستان گفت: پیگیر جدی جاده اینچه برون به بالکان آباد هستیم و مقدمات آن نیز صورت گرفته است که می‌تواند نقش تأثیرگذاری در ارتباطات ترانزیتی استان و کشور داشته باشد.

وی افزود: بر اساس الگوی اجرا شده در کشور در خصوص منطقه آزاد اینچه برون نیز اقدام می‌کنیم تا بتوانیم اقدامات اجرایی را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

زنگانه اظهار کرد: در توسعه زیرساخت‌های منطقه آزاد استفاده از ظرفیت بخش خصوصی موجب تسریع در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *