0

میانگین سن فوت شدگان استان بوشهر نسبت به سال قبل کاهش یافت

میانگین سن فوت شدگان استان بوشهر نسبت به سال قبل کاهش یافت
بازدید 8

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فوت ۲ هزار و ۳۹۳ نفر در استان بوشهر طی نیمه نخست امسال، اظهار کرد: میانگین سن فوت مردان و زنان استان به ترتیب ۶٠.٢ و ۶۶.۶ سال است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین فوت ثبت شده مربوط به اردیبهشت ماه با ۴۲۵ واقعه بوده است ادامه داد: طبق آمار مرکز رصد جمعیت کشور میانگین سنی فوت‌شدگان در کشور در ۶ ماهه نخست امسال برای مردان و زنان به ترتیب برابر با ۶٣.٨ و ۶٩.٩ سال بوده که نشان می دهد مردم استان بوشهر طول عمر کمتری نسبت به میانگین کشوری دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اعلام اینکه از میان فوت شدگان این مدت، هزارو ٣٣٢ مرد و هزارو ۶١ زن بوده است، گفت: نسبت جنسی افراد فوت شده در شش ماهه اول سال جاری ١٢۵.۵ بوده است، به عبارتی در مقابل فوت هر ۱۰۰ زن، ١٢۵.۵ واقعه فوت مردان به ثبت رسیده است که این شاخص در کشور ۱۲۸.۱ واقعه فوت برای مردان بوده است.

اسکندر پاسالار، با تاکید بر افزایش ۶.١ درصدی فوت شدگان شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، یادآور شد: میانگین سن فوت مردان و زنان در ۶ ماهه نخست سال ١۴٠٢ به ترتیب ۶٠.۴ و ۶٧.١ سال ثبت شده که نشان می دهد سن فوت هم استانی ها در ۶ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *