0

نائین هنوز به مقصد گردشگری تبدیل نشده است

نائین هنوز به مقصد گردشگری تبدیل نشده است
بازدید 8

محمود مدنیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان نائین یکی از غنی‌ترین شهرستان‌های استان اصفهان از نظر غنای آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری با بیش از یک هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده، موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های طبیعی و تاریخی و صنایع‌دستی، زمینه این را دارد که به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود.

وی افزود: برای تحقق این مهم، نائین بعد از اصفهان و کاشان یکی از شهرستان‌های گردشگرپذیر است اما متأسفانه نائین هنوز به مقصد گردشگری تبدیل نشده و بیشتر محل عبور است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین ادامه داد: برای تبدیل نائین به مقصد گردشگری، در ابتدا نیاز به زیرساخت‌های گردشگری بود و در این راستا زیرساخت‌ها، اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و بومگردی‌ها از سال ۱۳۹۶ که جشنواره‌های گردشگری و نوروزی در بافت تاریخی نائین برگزار شد، افزایش پیدا کردند و باعث شد که سرمایه‌گذاران متعددی به سمت مرمت بوم‌گردی‌ها و ساخت مجموعه‌های گردشگری قدم بردارند.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان نائین حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش داشته است و تا حد قابل قبولی موضوع زیرساخت و اقامتگاه‌ها در شهرستان تکمیل است.

مدنیان گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل برای تبدیل نائین به مقصد گردشگری، موضوع معرفی شهرستان است که یکی از مواردی که می‌تواند باعث معرفی نائین از نظر جاذبه‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها شود، موضوع رویدادها مانند گل و گلاب کاشان است.

وی افزود: در این خصوص از سال گذشته چندین جلسه با فرماندار ویژه نائین، نماینده مردم در مجلس و سایر مسئولان و واحدهای بوم‌گردی و اقامتگاه‌ها داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که در یک فصل خوب سال در شهرستان رویداد برگزار شود و ماه مهر انتخاب شد اما به دلیل مسائلی برگزاری جشنواره به اوایل آبان موکل شد.

مدنیان ادامه داد: در این راستا جشنواره فرهنگی گردشگری مهر در کویر نائین، شهر هزاره‌های تاریخی به مدت ۳ روز با هدف معرفی جاذبه‌ها، پتانسیل‌ها، آثار تاریخی، آداب و رسوم شهرستان توسط واحدهای بوم‌گردی، اقامتگاه‌ها و دیگر واحدها در شهرهای نائین، بافران و انارک و برخی روستاها برگزار شد.

مدنیان تصریح کرد: در این خصوص جلساتی با فرمانداری و شهرداری برگزار شد و شهرداری نائین در کنار اداره میراث فرهنگی حاضر شد و کمک کرد تا این جشنواره به خوبی برگزار شود به طوری که می‌توان گفت این جشنواره در شهرستان بی‌سابقه بود و در این راستا هنرمند برجسته ملی در نائین حاضر شد که این امر خود جاذبه بود.

وی تاکید کرد: یکی از اهدافی که ما از برگزاری این رویداد داشتیم، درگیر شدن و همکاری مردم در جشنواره با اطلاع‌رسانی و برنامه‌ها در راستای اهمیت گردشگری و چگونگی برخورد با گردشگران و تأثیر این موضوع مهم بر اشتغال، اقتصاد، رشد و توسعه شهرستان بود.

مدنیان با بیان اینکه این جشنواره با همکاری شهرداری به خوبی برگزار شد، گفت: محل برگزاری اولین برنامه که با حضور چهره‌های ملی و استانی همراه بود در بافت تاریخی و در کنار نارین قلعه انتخاب شد تا در کنار موضوع مکان، در بحث تصویربرداری و رسانه‌ای کردن برنامه، بحث بافت تاریخی نیز حضور و بروز داشته باشد.

وی ادامه داد: در کنار برگزاری جشنواره و هماهنگی‌های شهرستانی، با آژانس‌ها، راهنماها و خبرنگاران گردشگری نیز به منظور حضور و همکاری در برنامه هماهنگی‌هایی انجام شد و از این طریق نسبت به معرفی هرچه بیشتر شهرستان اقدام کردیم و در این خصوص تعداد خوب و قابل توجهی از گردشگران و گروه‌های مختلف به نائین سفر کردند و این سفر برای آنها بسیار جالب و جذاب بود و مقرر شد تا در آینده برنامه‌ها و تورهای گردشگری دیگری را در نائین داشته باشند.

کد خبر 6269758

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *