0

افزون بر ۳۲۳ هزار نفر در استان یزد بیمه سلامت هستند

افزون بر ۳۲۳ هزار نفر در استان یزد بیمه سلامت هستند
بازدید 5

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دریجانی روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه استان یزد، افزود: در طرح بیمه ایرانیان از دهک اول تا پنجم رایگان شده اند که بیش از ۸۰ هزار نفر را شامل شده و به صورت سیستمی بیمه می شوند و نیازی به مراجعه هم ندارند.

وی ادامه داد: از مجموع تعداد بیمه شدگان سلامت در استان یزد ۷۶ هزار و ۷۹ نفر کارمندان دولت هستند همچنین امکان استفاده از خدمات بیمه حتی بر روی تخت بیمارستان هم وجود دارد و لذا از افرادی که هیچگونه بیمه ای ندارند درخواست می کنیم تا به مراکز بیمه سلامت مراجعه کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد گفت: از طرف این اداره کل ماهیانه ۱۰۴ میلیارد تومان به موسسات تشخیص درمانی پرداخت می شود که ۵۱ میلیارد تومان برا ی موسسات تشخیصی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و ۵۳ میلیارد تومان مربوط به موسسات خصوصی و خیریه و غیر دولتی است و پرداخت ها نیز به روز است.

دریجانی ادامه داد: ۱۲۷ نوع بیماری نشان دار شده و نیاز به مراجعه جهت تایید بیمه ندارند و تا کنون تعداد چهل هزار نفر که دارای فشار خون و دیابت هستند، نشان دار شده اند و صندوق صعب العلاج برای بیماران خاص است.

وی اظهار داشت: تا سقف ۷۰ میلیون تومان اسناد بیماران صعب العلاج قابل پرداخت است و برای ۱۲۷ بیماری نیز بدون سقف پرداخت می شود و هزینه های بستری در بیمارستان های دولتی نیز رایگان محاسبه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: نوار تست و سوزن دستگاههای قند خون نیز در صورت نسخه شدن توسط پزشک در بخش مربوطه از طرف یمه سلامت رایگان محاسبه می شود همچنین در این استان طی ۶ ماه گذشته مبلغ ۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جهت بیماران صعب العلاج پرداخت شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *