0

مشخصات ۲۰۰ ساختمان ناایمن کشور در اختیار مسوولان قرار گرفت

مشخصات ۲۰۰ ساختمان ناایمن کشور در اختیار مسوولان قرار گرفت
بازدید 48

به گزارش  اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما،  رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: اسناد، مختصات و همه مشخصات فنی این ساختمان ها در سه کتابچه به مراجع قانونی و مسئولان مرتبط اعلام شده است تا اگر در آینده حادثه ای روی داد، پاسخگویی داشته باشند.
حسن عبدلیان پور افزود: برخی از این مراکز تجاری ناایمن در مناطق قدیمی تهران با سازه های قدیمی و ناایمن قرار دارند، برخی شهرداران مناطق تهران براساس مستندات این کتابچه ها، به اسناد ارائه شده رجوع کرده و از فعالیت این مراکز فرسوده جلوگیری می کنند.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بیان داشت: پس از ارائه اسناد به مسئولان، آنان به این کتابچه ها توجه مثبتی داشته اند ، این اسناد که با کار کارشناسان این نهاد جمع آوری شده، کار کارشناسی نهادهای مربوط را آسان و فرایندهای کارشناسی را کوتاه تر کرده است.
عبدلیان پور، گسترس حقوق عامه را از وظایف مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه دانست و گفت: بعد از حوادث متروپل و پلاسکو، رهبر معظم انقلاب بر جلوگیری از تکرار چنین حوادثی تاکید کردند، لذا مرکز وکلا وظیفه خود دانست که در این زمینه وارد میدان شود و بر همین اساس تشکیلاتی ملی در سطح همه استانها در زمینه شناسایی ساختمان های پرترد و ناایمن تشکیل شد.
وی افزود: براساس اطلاعات دریافتی به طور میانگین در هر استان حدود ۶ ساختمان ناایمن و پرتردد شناسایی شده که البته در تهران شمار این ساختمان ها دست کم ۴۰ مورد و در شهر مشهد سه ساختمان بوده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *