0

بزرگترین محموله قاچاق طلا به وزن ۲۶ تن طلا لو رفت!

بزرگترین محموله قاچاق طلا به وزن ۲۶ تن طلا لو رفت!
بازدید 27

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ام اس ان، مقامات دادستانی لیبی درباره منشاء مشکوک مقدار انبوه فلز گرانبها که بیشتر از ذخایر ملی طلای بسیاری از کشورها است، جزئیاتی ارائه نکرد.
این دفتر اعلام کرد که مقامات شهر مصراته، در غرب لیبی، دستگیری‌های مربوط به عملیات قاچاق در فرودگاه بین المللی این شهر بندری را انجام دادند. در بیانیه‌ای که در فیس بوک منتشر شد، آمده است: مقامات دستور بازداشت مدیر کل گمرک و مقامات گمرکی در فرودگاه بین المللی مصراته را صادر کردند.
در بیانیه آمده است که آنها در دسامبر تلاش کرده بودند شمش های طلا به وزن ۲۵۸۷۵ کیلوگرم را که در حال حاضر تقریباً ۱.۸ میلیارد یورو ارزش دارد، قاچاق کنند.
این دفتر که در ژانویه تحقیقاتی را در مورد این پرونده آغاز کرد، گفت که قانون لیبی می گوید فقط بانک مرکزی می‌تواند طلا صادر کند. لیبی از زمان سرنگونی و کشته شدن معمر قذافی، دیکتاتور قدیمی لیبی در سال ۲۰۱۱ با بی ثباتی سیاسی و خشونت مواجه بوده است.
این کشور بین دولت عبدالحمید دبیبه که توسط سازمان ملل در طرابلس به رسمیت شناخته شده است و یک دولت رقیب در شرق که توسط خلیفه حفتر حمایت می شود، تقسیم شده است.
مصراته در شرق طرابلس، پایتخت، نقش کلیدی در مبارزه با نیروهای قذافی و همچنین علیه جنگجویان گروه داعش در سال ۲۰۱۶ و در نبرد با حمله نافرجام نیروهای حفتر علیه پایتخت طرابلس در سال ۲۰۱۹ ایفا کرد. گروه غیردولتی «سنتری» مستقر در ایالات متحده که به تحقیق درباره قاچاق در مناطق درگیری می‌پردازد، گفت که لیبی آشوب زده در دهه گذشته به یک مرکز کلیدی برای قاچاق غیرقانونی طلا تبدیل شده است.
بر اساس گزارشی که این گروه در نوامبر گذشته منتشر کرد، «به ویژه از سال ۲۰۱۴، لیبی به عنوان منطقه ترانزیت به سمت مکان هایی مانند امارات و ترکیه برای قاچاق طلا استفاده شده است.
در این گزارش آمده است: دو نقطه مهم ترانزیت برای صادرات غیرقانونی طلا شامل بندر و فرودگاه‌های منطقه مصراته-زلیتن-خمس و بنغازی» در شرق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *