0

تولید 3 هزار ویال آنتی‌ژن تشخیص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H5N8 برای نخستین بار در ایران

تولید 3 هزار ویال آنتی‌ژن تشخیص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H5N8 برای نخستین بار در ایران
بازدید 28

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور در مراسم رونمایی از آنتی‌ژن‌های تشخیص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H5N8 دکتر مجتبی نوروزی معاون وزیر و رئیس این سازمان  در جمع خبرنگاران گفت: این آنتی‌ژن‌ها منطبق با سویه داخلی و با کیفیتی بالاتر از نمونه خارجی و براساس استانداردهای بین‌المللی از بهمن سال گذشته تاکنون توسط مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور تولید شده است.
 
دکتر مجتبی نوروزی افزود: ۳ هزار ویال آنتی‌ژن تشخیص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای ۶۰۰ هزار نمونه پایش سرمی طیور بومی و صنعتی  در کشور استفاده می‌شود.
 
وی ادامه داد: تولید ۳ هزار آنتی‌ژن تشخیص بیماری فوق حاد پرندگان H5N8 مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی ارزی برای کشور خواهد داشت.
 
رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: تولید آنتی‌ژن‌های تشخیص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اقدامی در راستای خودکفایی و تامین نیاز داخلی، ارتقای دانش تولید و دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است.
 
وی گفت: ما هر چقدر بتوانیم تشخیص به موقع بیماری‌ها را در سطح کشور انجام دهیم، می‌توانیم از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کنیم.
 
دکتر نوروزی اذعان داشت: علاوه بر آنتی‌ژن‌ها در بحث واکسن‌ها نیز باید از سویه‌های داخلی واکسن تولید کنیم و این کار سطح ایمنی را در دام‌ها افزایش و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
 
وی با اشاره به این که 13.5 میلیارد دز واکسن دام و طیور و به ویژه طیور در سال در کشور مصرف می‌شود، اظهار داشت: از این میزیان 3.5 میلیارد دز در داخل و 10 میلیارد دز وارد کشور می‌شود.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ما از شرکت‌های دانش‌بنیان خواسته‌ایم در زمینه تولید 10 میلیارد دز و رسیدن به خودکفایی کمک کنند.
 
وی در همین حال بر تجهیز آزمایشگاه‌های دامپزشکی کشور به ادوات و امکانات لازم و به‌روز و آموزش کارشناسان تاکید کرد و گفت: هر محصول صادراتی باید با ادوات و تجهیزات به روز دنیا بررسی و نظارت شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *