0

آزمایشگاه تخصصی بیماری های زنبور به زودی در کشور ایجاد و راه اندازی خواهد شد

آزمایشگاه تخصصی بیماری های زنبور به زودی در کشور ایجاد و راه اندازی خواهد شد
بازدید 21

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، به مناسبت اولین رویداد روز ملی عسل با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی برگزار گردید.
 
در این رویداد که با حضور مسئولان استانی و ذینفان زنبورداری برگزار شد، دکتر کرمی مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و زنبور عسل سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:  آزمایشگاه تخصصی بیماری های زنبور به زودی در کشور ایجاد و راه اندازی خواهد شد.
 
دکتر سعید کرمی تصریح کرد: با توجه به وجود ترکیبات در عسل، این ماده غذایی به عنوان ماده غذایی ضد سرطان شناخته می شود.
 
مدیرکل دفتر بهداشت، طیور و زنبور عسل سازمان دامپزشکی کشور در ادامه با اعلام اینکه کشور ایران رتبه چهارم دنیا در تولید عسل را دارا است، عنوان کرد: در ایران، سالانه ۷۰ هزار تن عسل در ۱۱ میلیون کلونی در سطح ۱۰۰ هزار زنبورستان تولید می شود.
 
وی در ادامه به اقدامات سازمان دامپزشکی کشور برای رفع موانعی از پیش روی صنعت زنبورداری اشاره و اعلام کرد: طرح های تحقیقاتی درباره بیماری های زنبورستان ها در حال انجام است.
 
مدیرکل دفتر بهداشت، طیور و زنبورعسل سازمان دامپزشکی کشور همچنین گفت: با توجه به اینکه ارز ترجیحی از واردات داروهای زنبوز عسل به کشور حذف شده است، در تلاش هستیم که دوباره ارز ترجیحی برای واردات داروهای مورد نیاز زنبورستان ها اختصاص داده شود.
 
شایان ذکر است در اولین رویداد روز ملی عسل دکتر احمدی مسئول بهداشت و بیماری‌های زنبور عسل سازمان دامپزشکی کشور سخنرانی علمی در خصوص بیماری‌های نوزادان زنبور عسل جهت افزایش آگاهی زنبورداران حاضر ارائه نمود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *