0

تدوین ضوابط و شیوه پیشگیری و کنترل بروسلوز

تدوین ضوابط و شیوه پیشگیری و کنترل بروسلوز
بازدید 7

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر رضا اسدی مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی این سازمان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به اهمیت بروزرسانی و تدوین ضوابط ودستورالعمل ها در بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی وانطباق مفاد مندرج درآنها با واقعیت های محیطی و شرایط کشوریکی از کارهای اساسی که در دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی در حال انجام است بروزرسانی و تدوین ضوابط و دستورالعمل ها می باشد و با توجه به ابلاغ تشکیل کمیته تطبیق قوانین و کمیسیون مقررات ملی سازمان  تمامی دستورالعمل ها فرآیند موردنظر را بایستی طی نمایند .
 
دکتر رضا اسدی بیان کرد: بر همین اساس و باتوجه به اهمیت پیشگیری و کنترل بیماری بروسلوز و با رعایت فرآیندهای ابلاغی ضوابط و شیوه پیشگیری و کنترل بیماری بروسلوز پس از طی مراحل فنی و تخصصی گسترده و برگزاری دهها جلسه و اخذ استعلام از تمام اندیشمندان و صاحب نظرات کشور و با یک کار تیمی منسجم و علمی تدوین گردید . 
 
وی افزود : کاری که در این خصوص انجام شده به لحاظ اهمیت کم نظیر و همچنین منحصربفرد بوده است بدلیل اینکه نظرات تمام همکاران بخش دولتی و خصوصی و دانشگاهیان موسسات علمی و پژوهشی در آن لحاظ گردیده است . این دستورالعمل برای اولین بار بدین شکل تدوین می شود و حتی پس از طی تمام مراحل و نهایی شدن به مدت ده روز در سایت سازمان دامپزشکی بعنوان پیش نویس غیرقابل استناد به رویت تمام افراد علاقمند و صاحب نظر مجددا قرار گرفت تا آخرین پیشنهادات نیز اخذ گردد .
 
دکتر رضا اسدی خاطر نشان کرد پس از اخذ آخرین نظرات ،مجددا کمیته ایی در سطوح بالای سازمان تشکیل و بررسی نهایی در آن کمیته انجام پذیرفت و خوشبختانه با اخذ کد 01 به همه استانها ابلاغ گردید . در این ضوابط و دستورالعمل سعی گردید تمام مطالب مطابق روشهای روز دنیا و منطبق بر شرایط کشور و در جهت پیشگیری و کنترل از بیماری بروسلوزبشکل عملی باشد. 
 
وی درپایان گفت: انجام این کار بزرگ که حاصل کارتیمی مبتنی بر علم و تجربه بوده پیرو تاکیدات و منویات جناب آقای دکتر نوری وزیرمحترم جهاد کشاورزی در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری بروسلوز،بشکل ویژه و حساسیت بالا در سازمان دامپزشکی پیگیری و به ثمر رسید .

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *