0

سازمان دامپزشکی کشور در کنترل و پیشگیری از بیماری های مشترک و دامی، عملکرد مطلوبی دارد

سازمان دامپزشکی کشور در کنترل و پیشگیری از بیماری های مشترک و دامی، عملکرد مطلوبی  دارد
بازدید 3

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور ، دکتر مجتبی نوروزی معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه چهاردهم مهرماه آغاز هفته دامپزشکی است، اظهار کرد: امروز  در تقویم هفته دامپزشکی به عنوان روز سلامت و ایمنی غذا و دارو است که سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی  استان ها ،وظیفه پیشگیری و کنترل حدود ۸۲۵ عامل بیماری مشترک بین انسان و حیوان از بین ۱۸۲۳بیماری را برعهده دارد و این وظیفه بسیار خطیر و سنگینی است و در کنار آن آلاینده ها و مسموم و عوامل دیگر خطرات آن را بیشتر خواهد کرد.
 
وی افزود: سازمان دامپزشکی با کنترل و پیشگیری از بیماری های مشترک و همچون بیمارهای خاص دامی ،توانسته سطح  ایمنی جمعیت دامی کشور را در وضعیت قابل قبولی قرار دهد.
 
نوروزی ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۲  بیش از  ۸۳۷ هزار تن صادرات تخم مرغ و همچنین  از اول سال تا کنون  ۱۷ هزار تن  صادرات مرغ و در کنار آن صادرات آبزیان و فرآورده های آن صورت گرفته که از افتخارات کشور است که در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران  جوجه ریزی سالیانه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون قطعه بی سابقه بوده  و نظارت و کنترل آن بر عهده دامپزشکی کشور بوده است.
 
معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد:سالی بیش از ۱۱ میلیون  تولید شیر در کشور داریم که  نظارت بهداشتی و کنترل و صادرات فرآورده های شیری  و در کنار آن حدود یک میلیون گوشت قرمز و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ آبزیان بر عهده  سازمان دامپزشکی کشور هست و نهایت تلاش خود را در این راستا انجام می دهیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *