0

سطح ایمنی جمعیت دامی کشور قابل قبول است

سطح ایمنی جمعیت دامی کشور قابل قبول است
بازدید 8

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور دکتر مجتبی نوروزی در بندرعباس افزود: این سازمان وظیفه خطیر پیشگیری و کنترل حدود ۸۲۵ عامل از بین حدود هزار و ۸۰۰ عامل بیماری زای مشترک بین انسان و حیوان و همچنین آلاینده‌ها و سموم دیگر را برعهده دارد.
 
وی با اشاره به واردات عمده مواد گوشتی مورد نیاز از طریق بندرعباس به کشور گفت: فعالیت نظارتی دامپزشکی و آزمایشگاه‌های کنترل در این استان نقش مهمی در تامین سلامت و ایمنی غذایی کشور دارد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: هرمزگان محل ترانزیت فرآورده‌های دیگر کشور‌ها بویژه کشور‌های حوزه Cis بوده و نظارت بر آن بر عهده سازمان دامپزشکی است.
 
دکتر نوروزی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۷ هزار تن مرغ از کشور صادر شده است.
 
وی افزود: پارسال نیز بیش از ۱۳۷ هزار تن تخم مرغ صادر شد.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی جوجه ریزی سالانه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون قطعه و نظارت و کنترل بهداشتی آن را در تاریخ کشور بی سابقه دانست.
 
وی با اشاره به تولید سالانه ۱۱ میلیون تن شیر در کشور گفت: سازمان دامپزشکی عهده دار نظارت بهداشتی و کنترل صادرات فرآورده‌های شیری، حدود یک میلیون تن گوشت قرمز و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آبزیان است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *