0

اولین‌هایی که حاضرباش زدند/ سلفی با انتخابات

اولین‌هایی که حاضرباش زدند/ سلفی با انتخابات
بازدید 24

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: جمعه ۱۱ اسفند با دیگر روزهای تعطیل سال فرق دارد، امروز همه ایران منتظر بودند تا از راه برسد.
آفتاب هم زودتر از روزهای دیگر طلوع کرد، هوای مازندران پس از چند روز برفی و بارانی صاف و آفتابی است، خورشید پس از چند روز ابرنشینی زودتر از همیشه به دماوند سلام می‌گوید.
همه چیز برای شروع یک روز خوب مهیاست، از شور و شوق رأی اولی‌ها که برخی‌ها دیشب تا صبح پلک روی هم نگذاشتند تا به امروز برسند و اولین امضای حضور را به ثبت رساند و به فرمایش مولا و مقتدای انقلاب، در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست.
اینجا مدرسه نفیسه بابلسر است درب مدرسه در روز جمعه باز شده است و پیران و جوانانی که شاگردان این انقلاب هستند آمده‌اند تا حاضر باش بزنند. ساعت حدود ۸ صبح است، قبل از اینکه درب شعبه برای رأی گیری آغاز شود چند نفری خود را به پشت دروازه مدرسه رسانده‌اند و می‌خواهند اولین‌هایی باشند که رأی می‌دهند.
دختر نوجوانی که خود را شبنم معرفی می‌کند، جزو اولین‌هایی است که به این مدرسه و کلاس درس رسیده می‌گوید: با آنکه امروز مدرسه‌ها تعطیل است اما آمدم تا اولین رأی را در مدرسه انقلاب ثبت کنم.
شور حال خاصی دارد، برق در چشمانش موج می‌زند، ادامه می‌دهد: بخشی از مسیر را پیاده طی کردند تا بتوانم در این صبح دل انگیز زمستانی جزو اولین‌هایی باشم که بتوانم به میهن و نظام اسلامی رأی بدهم.
حال و هوای مصلای ساری بابلسر و دیگر شهرهای مازندران هم پر جنب و جوش است. آرام آرام جمعیت را به پای صندوق‌های رأی می‌رسانند تا بتوانند در انتخابات شرکت کنند.
بانوی کهنسالی لنگ لنگان خود را به مسجد شکوهی در ساری رسانده، کارت ملی نیاورده و نگران آن است که از وی رأی اخذ نشود، اما متولی صندوق خاطرش را جمع می‌کند و می‌گوید: با کارت شناسایی دیگر هم می‌تواند رأی دهد.

این مادر مازندرانی می‌گوید: تاکنون در همه انتخاب‌ها شرکت کرده‌ام و به امروز هم به عشق رهبر و شهیدان آمدم تا در انتخابات حضور داشته باشم.
به هر شعبه که سر می‌زنید در خیابان‌های منتهی به صندوق شاهد حضور مردان و زنانی هستید که پیاده و سوار خود را به مقصد می‌رسانند تا بتوانند جزو اولین رأی دهندگان انتخابات باشند.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران هم در جمع رأی دهندگان دیده می‌شود، می‌گوید: از روزها و ماه‌های قبل دانش آموزان رأی اولی را با این فریضه مهم آشنا کردیم.
حسین کمالی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شور و ذوق خاصی بین دانش آموزان رأی اولی استان وجود دارد ادامه داد دانش آموزان از اینکه به سن تکلیف اجتماعی رسیدند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند خوشحال هستند.
بهترین انتخاب شهید مشتاقی
امروز بهار انقلاب اسلامی است و جای شهدایی که شهد شیرین جانشان را فدا کرده‌اند نیز حسابی خالی است. مادر شهید مدافع حرم حسین مشتاقی از انتخاب‌های درست حسین در زندگی سخن می‌گوید و ادامه می‌دهد: حسین به همراه ۱۵ تن از بهترین جوانان استان در اردیبهشت خان طومان در دفاع از حرم اهل بیت و آل الله جانشان را فدا کردند و این بهترین انتخاب وی بوده است.
وی افزود: امروز من و همه مردم وظیفه داریم تا با حضور در انتخابات، بهترین‌ها را برگزینیم و در سرنوشت خود شرکت داشته باشیم.
مسؤولان مازندران نیز هر یک سعی کردند از ابتدای ساعت رأی گیری خود را به پای صندوق‌های رأی برسانند، استاندار، نماینده ولی فقیه، مسؤولان ارشد قضائی، نظامی و انتظامی دوشادوش مردم خود در صف‌های رأی گیری دیده می‌شوند.
سید محمود حسینی پور استاندار مازندران پشتوانه مردمی انقلاب را مزیت ایران اسلامی دانست و با اشاره به تلاش دشمنان برای جدایی این مزیت گفت: طی ۴۵ سال روش‌های مختلفی را در پیش گرفتند تا حمایت مردم را از انقلاب کمرنگ نشان دهند.
حسینی پور تصریح کرد: ملت ایران با شناخت عمیق از برنامه‌های دشمنان، تلاش‌های آنان را خنثی کردند و مردم امروز از دقایق اول رأی گیری، پیام خود را به دشمنان دادند.
استاندار مازندران با تاکید بر اینکه مدیون و خادم مردم هستیم، گفت: مردم در دنیا بی نظیر هستند و برآوردی که ما بر اساس نظرسنجی‌ها داریم، مشارکت مردم استان در انتخابات بیش از ۵۰ درصد خواهد بود و امیدواریم نمایندگان قوی توسط مردم در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری داشته باشیم.
پویش عکاس و حضور در پای صندوق‌های رأی از روزهای قبل در استان مازندران فراخوان داده شد و برخی از رأی دهندگان نیز هنگام حضور در شعبه‌های اخذ رأی اقدام به گرفتن عکس از برگه‌های رأی و یا ثبت تصاویر خود می‌کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *