0

دیوار نگاره قهرمانان هرمزگان رونمایی شد

دیوار نگاره قهرمانان هرمزگان رونمایی شد
بازدید 28

به گزارش خبرگزاری مهر، برای طراحی اثر هنری قهرمانان هرمزگان هنرمندانی از حوزه هنری استان هرمزگان و شهرداری بندرعباس به صورت ۴ ماه تلاش کرده‌اند.
کوروش سلمانی مسئول اجرا و نظارت طرح دیوار نگاره قهرمانان هرمزگان گفت: تمثال مبارک شهدای هشت سال دفاع مقدس؛ سردار شهید علی حاجبی، اسحاق دارا، اسدالله رئیسی و شهدای مدافع حرم خلیل تختی نژاد، عبدالحمید سالاری و رضا زارعی در این دیوارنگاره طراحی شده و در ضلع غربی شهرداری مرکزی بندرعباس نصب شده است.
وی افزود: ترکیب بندی مناسب، رنگ و فضای بومی و فولکوریک، اشاره به تاریخ و پیشینه مبارزه مردم جنوب و هرمزگان بر علیه استعمار، معماری جنوب، پوشش زنان و مردان، پوشش گیاهی جنوب، صید و صیادی، صنایع دستی، توجه به اقلیم جنوب از جمله عناصری هستند که در این طرح به خوبی و هنرمندانه ترسیم و استفاده شده است.
کوروش سلمانی توجه مطلق به زیبایی شناسی در انعکاس و بازخورد نقاشی‌ها، طرح‌ها و دیوار نگاره‌های شهری را برای یک شهر رو به رشد و در مسیر پیشرفت واجب عنوان کرد و بیان کرد: برای اثر گذاری و انتقال محتوا و مفهوم یک اثر هنری باید مخاطب شناسی کنیم و جنبه‌های هنری اثر را فدای سلیقه و گرایش‌های خاص نکنیم چرا که زبان هنر قدرتمندترین وسیله و ابزار برای فرهنگ سازی، تقویت فرهنگ و اشاعه آن است و نسل امروز و فردای ما باید با قهرمانان ملی و منطقه‌ای خود به با این زبان خوبی آشنا شوند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *