0

ویژگی برگزاری سه کنگره همزمان در حوزه گوارش و کبد

بازدید 14

به گزارش خبرگزاری مهر، در روزهای گذشته سه همایش جامع پزشکی شامل دومین همایش آندوسکوپی‌های پیشرفته گوارشی، دهمین همایش هپاتیت تهران و سومین همایش جامع گوارش و کبد، به صورت همزمان در مرکز همایش‌های رازی در سه سالن موازی برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی روبرو شد.

میثم فتحی مدیر اجرایی این سه کنگره همزمان، گفت: این سه همایش همزمان یکی از بزرگترین همایش‌های حوزه پزشکی کشور را شکل می‌دهند و این تجمیع و هم افزایی باعث شده جمع کثیری از فوق تخصص‌ها و متخصصین کشور با به روزترین مباحث آموزشی حوزه‌های مختلف گوارش و کبد آشنا شوند

وی با اشاره به آمار تفکیکی کنگره‌های امسال گفت: حدود ۱۲۰۰ شرکت کننده در دهمین کنگره هپاتیت تهران، حدود ۳۶۰ نفر شرکت کننده در سومین همایش جامع گوارش و کبد و بیش از ۱۳۰ نفر از دارندگان مدرک فوق تخصص گوارش هم در همایش آندوسکوپی حضور پیدا کردند.

فتحی افزود: همایش‌های امسال به صورت همزمان اما در سه سالن مجزا برگزار شد و برنامه‌ها و کارگاه‌های متفاوتی برای گروه هدف‌های متفاوت طراحی و اجرا شد. در تقریباً تمامی زمان برگزاری پنل‌ها سالن‌های سه گانه شاهد حضور پرشمار ثبت نام کنندگان بود و طرح سوالات متعدد آموزشی در خصوص هر پنل و بحث‌های علمی که گاه تا مدت‌ها پس از پایان پنل در جریان بود نشان دهنده کیفیت بالای آموزشی و جذابیت موضوعات طرح شده بود. بر اساس بازخوردهای دریافتی و فرم‌ها نظرسنجی رضایت از این کنگره‌ها در سطح عالی بوده و مشخص است که سال به سال به کیفیت و غنای محتواهای آموزشی این کنگره‌ها افزوده می‌شود.

مدیر آموزش نظام پزشکی تهران بزرگ، برگزاری چنین کنگره‌هایی را جدا از آموزش جامعه پزشکی منشأ تولید خبر و اطلاع رسانی در باب آموزش همگانی دانست و گفت: این همایش با حضور اساتید مطرح و شناخته شده بین المللی نه فقط از رشته گوارش و کبد، بلکه از میان متخصصان حوزه‌های داخلی، عفونی، زنان و زایمان، رادیولوژی و … موجب توجه رسانه‌ها به این حوزه‌ها و تولید محتواهای اطلاع رسانی و آموزشی برای جامعه عمومی شد. پخش مستقیم رویداد این کنگره‌ها از شبکه سلامت و پوشش خبری گسترده کنگره از سوی شبکه سلامت سیما، شبکه سلامت رادیو، شبکه سه سیما و بسیاری از رسانه‌های برخط و مکتوب اتفاق قابل توجهی را رقم زد. با اداره سلامت شهرداری تهران نیز در ستاد خبری و در بخش تولید محتوا همکاری خوبی داشتیم و درمجموع اتفاق بسیار خوبی را از لحاظ رسانه‌ای و تولید محتوای آموزشی برای عموم مردم جامعه رقم زدیم.

فتحی با اشاره به برنامه‌های جنبی در این همایش اضافه کرد: در بخش‌های جانبی مسابقات فرهنگی از جمله مسابقه نقاشی برگزار شد و به برگزیدگان بخش‌های بزرگسال و کودک جایزه اهدا شد. همچنین در مراسم افتتاحیه از گروهی از افرادی که در کنار هم و با کاری پیوسته و با زحماتی فراوان موفق به ریشه کنی شیوع هپاتیت در بین بیماران خاص شده بودند تجلیل و تقدیر شد.

کد خبر 6145351


حبیب احسنی پور

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *