0

اسلام سازنده سبک زندگی سالم/زنان هدایتگر نسل آینده

بازدید 6

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی با بالاترین جایگاه ممکن در جوامع اسلامی در نظر گرفته شده است.

این نهاد اسلامی، اجتماعی نقش مهمی در تربیت فرزندان و تعالی جامعه دارد.

نقش و اهمیت زنان در خانواده به مراتب تاثیرگذارتر از سایر اعضا است، عضوی بنیادی و مهم که پیوند بین سایر اعضا و تحکیم بخش خانه و خانواده و اساس جامعه است.

اهمیت حضور و وجود مادر در خانواده به مراتب مهم‌تر، اثرگذارتر و بسیار ارزنده است، زنجیره‌ای فولادی که اهرم و ماشین رونده و تعیین کننده مسیر صحیح در خانواده است.

لالایی مادر متدین همراه با محبت و عشقی که در غذا به خانه و فرزندان می‌بخشد، انتظار برای روشن کردن چراغ خانه با آمدن مرد خود، و حضور لحظه به لحظه و ثانیه به ثانیه او محور خوشبختی یک خانواده است.

اگر مادران ما بتواند با الگو قراردادن زنان مسلمان، در رشد و پرورش فکری و جسمی و روحی و روانی فرزندان خود همت کند قطعاً زمینه ساز تعالی در جامعه می‌شوند.

البته باید در نظر گرفت که فرزند آوری و کمک به رشد جمعیتی جوامع اسلامی موجب جلوگیری از آسیب و مشکلات جامعه می‌شود.

مرحله بعدی تربیت صحیح فرزندان در سطوح مختلف اجتماع بسیار ارزشمند است و حضور فرزندانی موفق و تربیت یافته از دامانی پاک و بر سیره زنان مطهره زمینه ساز طلوعی بی غروب در آسمان پیشرفت و توسعه می‌شود.

زنان رکن اصلی و بنیادی خانواده و جامعه را تشکیل می‌دهند

مسؤول امور بانوان تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اگر به یک اجتماع و جامعه نگاه کنیم می‌بینیم که رکن اصلی و بنیادی آن را خانواده تشکیل داده است.

اسلام سازنده سبک زندگی سالم/زنان هدایتگر نسل آینده

الهام دهقانی بیان کرد: خانواده به عنوان رکن اصلی و محور و کانون اجتماع یک مرکزیت دارد و این قلب و اهرم حرکتی خانواده قطعاً زن است.

وی اذعان کرد: اثرگذاری و هویت بخشی زنان در نقش همسر و مادر غیر قابل انکار است.

دستاورد انقلاب اسلامی میدان‌داری برای حضور پر رنگ زنان فرهیخته در جامعه

مسؤول امور بانوان تبلیغات اسلامی گفت: زن و نقش فرزندآوری او مهمترین نقش در بقای نسل و ادامه دهنده جریان زندگی در جامعه است، و قطعاً زنان با تربیت فرزند وظیفه خود را در جریان تربیت دینی اسلامی ایفا کردند.
دهقانی عنوان کرد: زنان وظایف خود را در نقش مادری با پرورش و تربیت فرزندان و همچنین وظیفه خود را در نقش همسر پیاده کردند و سبک زندگی اسلامی در خانه و اجتماع بر اساس دستورات الهی و الگوی‌های ذکر شده قرآن کریم را سرمشق خود قرار دادند.

وی بیان کرد: سعادت خانواده و جامعه بر مبنای الگویی مناسب زن موفق و توسعه یافته امروزی ممکن می‌شود که دستاورد اسلام و انقلاب ما برای همه بانوان آزاده جهان همین میدان‌داری برای حضور پر رنگ زنان فرهیخته و بانوان عالم و دیندار است.

نقش حمایتگر زنان تعیین کننده سلامت روان و بهداشت جامعه

کارشناسی ارشد مذاهب فقهی و فعال دینی و مذهبی حوزه علمیه اهل سنت هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: زندگی اسلامی و فرزند آوری با توجه به نقش حمایتگر زنان در جامعه تعیین کننده سلامت روان و بهداشتی است.

سیده روشنک جعفری بیان کرد: نقش تأثیرگذار مادران بر اعضای خانواده از لحاظ جسمی، روحی و روانی می‌تواند تربیت کننده فرزندی سالم و موفق در جامعه باشد.

اسلام سازنده سبک زندگی سالم/زنان هدایتگر نسل آینده

وی خاطرنشان کرد: اسلام به همه جنبه‌های تربیتی انسان توجه می‌کند و این روند از قبل از تولد، حین زایمان، در زمان شیرخوارگی و تولد آغاز می‌شود که باید همه جوانب سنجیده شود تا با خیال راحت به نقش انسان‌ها از بعد انسانیت رسیدگی شود.

کارشناسی ارشد مذاهب فقهی و فعال دینی و مذهبی حوزه علمیه اهل سنت تصریح کرد: مسائل جمعیتی نقش تأثیر گذاری در جامعه دارد و می‌تواند نقش مهمی در مدیریت اجتماعی با توجه به نگرش زنان به فرزندآوری ایفا کند، که نقش زنان مسلمان ایرانی در ایفای این امر مهم است.

جعفری یادآور شد: اگر ما بخواهیم سبک زندگی خود را بر محور اسلامی و ایرانی قرار دهیم باید با پایبندی به محورهای اعتقادی، اخلاقی و عملی که شامل ادای عبادات هم می‌شود در این سبک و استایل مورد تأیید دین قدم برداریم.

وی گفت: اصول اعتقادی اسلام ایمان و عقیده به توحید و معاد است که باید سر لوحه کار خود قرار دهیم و مسلمانان شرایط زندگی خود را به گونه‌ای رقم بزنند که بتوان در فراز و نشیب‌های جامعه و متناسب با نیاز آن تأثیرگذار باشند.

شاخصه سبک زندگی ما طبق نظر اسلام و توصیه و دستورات دینی است

کارشناس ارشد حوزه افزود: اسلام یکی از ابزارهای سازنده سبک زندگی اسلامی است که شاخصه سبک زندگی ما طبق نظر اسلام و توصیه اسلام توجه به نیازهای فردی خود بر مبنای تقوا، ترس از قیامت و احترام به پدر و مادر تعیین شده است.

جعفری گفت: در سوره مائده آیه ۱۰۵ خداوند می‌فرمایید، کسانی که ایمان آوردید به نفس خود بپردازید که نشان از این دارد که اسلام هم به جسم و هم به روح و روان ما بها می‌دهد اما اصل توجه را به مسائل اجتماعی قرار دارد.

وی بیان کرد: بر اساس چارچوب‌های دینی برای روابط اجتماعی بهترین شاخه‌های جامعه اصل تفکر است و سبک زندگی خوب، بر مبنای راستگویی و صداقت جامعه و تسلیم بودن در فرمان خداوند و اطاعت از امور اللهی که از لغزش فرد جلوگیری می‌کند.

جعفری اذعان کرد: محور زندگی مسلمان مؤمن باید خدا باشد تا حیات و آخرت او خوب رقم بخورد.

وی افزود: در خصوص خانواده کم جمعیت و خانواده پر جمعیت هر فرد جوان و دارای مسولیتی باید برای داشتن زندگی و جامعه سالم تلاش کند و برای داشتن نسل آینده پویا و سالم هم اقدام به فرزند آوری سالم کند تا مشکل بزرگ جامعه رفع شود.

فعال دینی و مذهبی کردستان عنوان کرد: بنا به گفته حضرت امام فرهنگ سازی آینده کشور بر مبنای فرزند آوری سالم و سیره اهل بیت با حفظ ارزش‌های اسلامی و دینی باید باشد.

افتخار انقلاب اسلامی ما این است که زنان مسلمان تبدیل به یکی از ارکان فروپاشی رژیم طاغوت شدند و امروز با حضور خود جایگاه والای یک زن مومنه را ایفا می‌کنند.

زن در اسلام نه یک جایگاه پست و تبلیغاتی بلکه دارای یک مقام والای سازندگی و تربیتی است که الگوی توسعه‌ای و پیشرفتی خصوصاً در تربیت فرزندان دارد.

افتخار انقلاب اسلامی، کرامت بخشیدن به مقام زن در بستر خانواده و جامعه دارد و خانواده به‌عنوان محور توسعه و تربیت فرزند نیاز به یک مادر قوی، الگو، سازنده، و مؤمن و پاکدامن دارد که زیر پرچم انقلاب اسلامی و با عمل به دین مبین اسلام در کشور ما زنان به این جایگاه مهم رسیدند.

کد خبر 6253602

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *