0

سرطان پستان شایع‌ترین علت مرگ ناشی از سرطان در بانوان دیّراست

بازدید 4

به گزارش خبرنگار مهر، سیده راضیه حسینی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته سلامت بانوان با بیان اینکه از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه، به‌عنوان هفته سلامت بانوان نام‌گذاری شده است، افزود: امسال شعار این هفته «بانوی سالم، مادر سالم، نسل سالم» انتخاب‌شده است.

وی ادامه داد: زنان محور سلامت خانواده محسوب می‌شوند و علاوه بر مدیریت سلامت اعضا خانواده، الگوی اصلی آموزش و ترویج شیوه زندگی سالم به نسل بعد هستند.

وی بابیان اینکه موضوعات مهمی در راستای سلامت زنان مورد ارزیابی و مراقبت قرار می‌گیرند، افزود: سرطان، سلامت باروری، سلامت مادر، عفونت‌های مقاربتی، خشونت، سلامت روان و بیماری‌های غیر واگیر از جمله این موارد است.

کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با اشاره به بیماری سرطان به‌عنوان یکی از موضوعات مهم سلامت زنان گفت: سرطان پستان یکی از شایع‌ترین علت مرگ ناشی از سرطان در بین بانوان دیّری است.

وی افزود: طبق آمار مرگ‌ومیر سال گذشته شهرستان دیّر متأسفانه سرطان پستان علت ۲۲ درصد از مرگ ناشی از سرطان در بانوان دیّری بوده که بیشتر آن در سنین میان‌سالی و سالمندی رخ داده است.

حسینی با اشاره به اهمیت شناسایی به‌موقع سرطان پستان در بانوان گفت: همه بانوان باید خود ارزیابی ماهانه پستان و انجام سالانه یک‌بار ماموگرافی پس از ۴۰ سالگی را انجام دهند و از نظر توده بدخیم مورد بررسی قرار گیرند.

وی بابیان اینکه برخی از بانوان به دلیل باورهای نادرست درباره آسیب‌زایی اشعه ماموگرافی تمایلی به انجام این آزمایش ندارند، گفت: میزان اشعه‌ای که بدن حین ماموگرافی دریافت می‌کند، خیلی کمتر از میزان اشعه‌ای است که یک بیمار هنگام عکس‌برداری از قفسه سینه دریافت می‌کند.

وی غربالگری را موجب تشخیص زودهنگام و نتیجه بخش بودن درمان دانست و اضافه کرد: وقتی بیماری در مرحله غربالگری شناسایی می‌شود، با توده کوچک مواجه هستیم و در نتیجه درمان راحت‌تری خواهیم داشت و در واقع بانوان با یک جراحی مختصر به درمانی کامل و کم دردسر تر می‌رسند و حتی ممکن است نیازی به شیمی درمانی نداشته باشند.

کد خبر 6261715

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *