0

نمونه هایی از چالش های توهمات نوری

نمونه هایی از چالش های توهمات نوری
بازدید 34

نمونه هایی از چالش های توهمات نوری

مجموعه: معما و تست هوش

نمونه هایی از چالش های توهمات نوری

 
چالش و تست هوش توهم نوری
در این مقاله از بیتوته، با نمونه هایی از چالش های توهم نوری آشنا می شوید. توهمات نوری، پدیده‌های جذاب و سرگرم‌کننده‌ای هستند که ذهن و چشم ما را به چالش می‌کشند. این تصاویر یا اشیاء، درک ما از واقعیت را دستکاری می‌کنند و باعث می‌شوند چیزهایی را ببینیم که در واقع وجود ندارند.
توهمات نوری، پدیده‌های جذاب و شگفت‌انگیزی هستند که ذهن و چشم ما را فریب می‌دهند و تصویری متفاوت از واقعیت را به ما نشان می‌دهند. این تصاویر خیالی، ناشی از خطاهایی در پردازش اطلاعات بصری توسط مغز ما هستند.
 
در این مقاله نمونه هایی از چالش های توهم نوری را آورده ایم. قبل از دیدن پاسخ، برای پیدا کردن پاسخ تلاش کنید.
 
چالش توهم نوری به یک حس جهانی تبدیل شده است و شرکت کنندگان را با پازل های جذاب خود که درک بصری و تفکر سریع را آزمایش می کند، جذب می کند.
 
کلمه متفاوت را از بین کلمات زیر پیدا کنید.

کلمه متفاوت را پیدا کنید

 
وارد دنیای توهمات نوری شوید، جایی که شبکه‌ای از حروف جلوی چشمان شما باز می‌شود و اغلب کلمه رایج «Nose» را هجی می‌کنند.
 
با این حال، در این آرایش به ظاهر پیش پا افتاده، یک «Rose» مفرد پنهان است که به طرز حیله‌ای از طریق تکرارهای متعدد «Nose» پنهان شده است. به شرکت کنندگان فقط 9 ثانیه فرصت داده می شود تا این معمای بصری را کشف کنند و “Rose” پنهان را شناسایی کنند.
 
با افزایش هیجان از الگوی دوم، شرکت کنندگان به سرعت هر الگوی پیچیده را اسکن می کنند. چشمان آنها در سراسر شبکه می چرخد، زیرا آنها به دنبال آن یک ناهنجاری در آنچه باید انتظار می رفت می گردند.
 
این چالش نه تنها به دید دقیق نیاز دارد، بلکه نیاز به تشخیص الگو در میان هرج و مرج آشکار دارد.
 
برای برخی، بازی تشخیص مکان کلمه یک بازی سریع است، زیرا آنها دقیقا می دانند به کجا نگاه کنند. برد آنها فقط نشان می دهد که رفلکس ها و چشمان تیزبین آنها چقدر سریع است. اما برای بیشتر، این یک داستان کاملا متفاوت است.
 
آنها باید چندین بار تلاش کنند و بسیار دقیق نگاه کنند تا کلمه پنهان را با موفقیت پیدا کنند.
 
در حین بازی، ذهن شما به نبردی شدید بین آنچه می بینید و آنچه می خواهید ببینید کشیده می شود. هر حرکتی که انجام می دهید می تواند تفاوت بین برد یا باخت باشد. 
 

پاسخ چالش توهم نوری

 
کلمه ی متفاوت را پیدا کنید.

کلمه متفاوت را پیدا کنید

 
در بین این کلمات یک کلمه متفاوت است به مدت 12 ثانیه و با کمی دقت و نگاه کردن می توانید آن کلمه تنها را پیدا کنید. اگرچه ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما ماهیت فریبنده آن اغلب آن را بیش از آنچه انتظار دارید گیج کننده می کند.
 
این توهم جذاب به ما نگاهی به دنیای توهمات نوری می دهد. پازل هایی مانند این شما را مجبور می کند بر موانع شناختی غلبه کنید و توانایی خود را برای کشف الگوها از طریق چیزی که به نظر می رسد هرج و مرج خالص است، تمرین کنید.
 

پاسخ تست هوش توهم نوری

 
نقاشی توهم نوری: آیا می توانید در 9 ثانیه سومین شخص را در تصویر پیدا کنید؟
تصاویر توهم نوری، که برای فریب دادن درک انسان طراحی شده اند و به عنوان ابزاری جذاب برای ارزیابی توجه مغز به کار می روند، توسط دانشمندان علوم اعصاب استفاده شده است.
 
آنها از این تصاویر برای بررسی اینکه چگونه مغز واقعیت را فراتر از صرف سرگرمی درک می کند، استفاده می کنند.
 
سومین شخص را در این توهم نوری نقاشی بیابید! حالا امتحان کن!

سومین شخص را پیدا کنید

 
در این تصویر، ممکن است ابتدا توجه شما توسط یک بازیگر سیرک با یک مار پیچیده به دور بدنش و یک دلقک بازیگوش در کنار یک جعبه باز جلب شود. اما در اینجا بیش از آنچه به چشم می آید وجود دارد.
 
در میان همه چیز، شخص سومی در انتظار یافتن پنهان است. و ما به شما خواننده عزیز به جرات می گوییم که آن تصویر را تنها در نه ثانیه ببینید. بنابراین آیا برای آزمایش مهارت های مشاهده ای جدی آماده اید؟
 
زمان از الان شروع می شود! با دقت به تصویر نگاه کنید و سعی کنید تمام جزئیات آن را ببینید. آیا می توانید سوم شخص پنهان را پیدا کنید؟
 
برای یافتن شخص سوم، با استفاده از مهارت‌های مشاهده‌ای استثنایی، به فردی با قدرت مشاهده نیاز است.
 
برای این توهم نوری، می توانید سعی کنید چشمان خود را روی هم قرار دهید یا دید خود را عمدا تار کنید تا تصاویر پنهان را ببینید. برخی می گویند که خیره شدن به تصویر به طور معمول ممکن است الگوهای مخفی را آشکار کند.
 
همه چیز در مورد امتحان زوایای بصری مختلف است که به شما کمک می کند اسرار پازل پنهان در آنها را باز کنید! فقط کافی است به آن ضربه بزنید و به ما اطلاع دهید که چه یافته های هیجان انگیزی به دست می آید.
 
آیا تا به حال آنها را دیده اید؟ در واقع به هر قسمت از تصویر با دقت نگاه کنید.
 

برای پیدا کردن شخص سوم تصویر را وارونه کنید

 
وقتی تصویر را وارونه کنید، راحت تر می توانید مردی سوم شخص از داخل بدن مار را مشاهده کنید.
 
نتیجه‌گیری :
توهمات نوری پدیده‌های جذاب و پیچیده‌ای هستند که می‌توانند چیزهای زیادی در مورد نحوه عملکرد مغز و چشم ما به ما بیاموزند. مطالعه توهمات نوری چالش‌های خاص خود را دارد، اما کاربردهای مهمی نیز دارد.
 
گردآوری: بخش سرگرمی بیتوته
 

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *