مضرات لامپ ال ای دی بر سلامتی و چرخه‌ خواب

مضرات لامپ ال ای دی بر سلامتی و چرخه‌ خواب

مهم ترین مضرات لامپ ال ای دی کدام اند؟ ما چرا نباید نسبت به خرید لامپ های ال ای دی اقدام نماییم؟ این سوالات را می توان از جمله پرسش های متداولی در نظر گرفت که مشتریان و کاربران قبل از خرید انواع مختلف لامپ با آن مواجه می شوند.

در حال حاضر مدل های زیادی از انواع این کالا در بازار موجود می باشد. هر کدام از این دسته بندی های لامپ ال ای دی هم با یک سری ویژگی های خاص در اختیار مشتریان قرار می گیرند. متاسفانه یک سری مشکلات رایج و متداول وجود دارند که بر اثر به کار گیری این محصولات در بدن افراد ایجاد می شوند. امروز ما قصد داریم تا معایب لامپ ال ای دی را به صورت دقیق بررسی کنیم. پس با ما همراه شوید.

آیا لامپ ال ای دی مضر است؟ بررسی معایب لامپ ال ای دی

بیایید بدون اتلاف وقت به سراغ مضرات لامپ ال ای دی برویم. به نظر شما آیا این محصولات برای سلامتی بدن انسان مضر هستند؟ به صورت کلی، تا امروز تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام شده است. دانشمندان و کارشناسان، به نتایج متنوعی در این حوزه دسترسی پیدا کرده اند. نور یک لامپ، می تواند اشعه های مختلفی را با خود به همراه داشته باشد. فرقی ندارد که شما چه مدلی از انواع لامپ را مورد استفاده قرار می دهید؛ در هر حال این محصولات بدن انسان را تحت تاثیر قرار داده و ابعاد مختلفی از سلامتی وی را تغییر می دهند. به عنوان مثال خیلی از مدل های این لامپ اشعه یو وی از خود ساطع کرده و همین مسئله هم توانسته سلامتی پوستی افراد را کمتر کند.

انواع لامپ ال ای دی کدام است؟ | مجله راندنو

مضرات لامپ ال ای دی برای سلامتی

به نظر شما مهم ترین مضرات لامپ ال ای دی برای سلامتی کدام اند؟ در سال 2010، سازمان ANSES یک سری تحقیقات گسترده روی این موضوع انجام داد تا بتواند مضرات استفاده از این محصول را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد. نور های ال ای دی رایج موجود در بازار، نور آبی زیادی را از خود ساطع می کنند. این محصولات دارای تابش خیره کننده بوده و می توانند منجر به ایجاد احساس غم در بدن افراد شوند. به خاطر داشته باشید که این محصولات به گونه ای طراحی شده اند تا روی ساعت بدن و هورمون ها نیز تاثیر بگذارند.

مهم ترین مورد از مضرات لامپ ال ای دی به تاثیر روی چشم انسان اشاره دارد. شبکیه یک بافت حساس است که چشم را به صورت کامل تحت پوشش قرار می دهد. این عضو حساس قابل تعویض یا رشد نمی باشد و اگر آسیب ببیند، دیگر نمی تواند خود را ترمیم کند. اگر فردی در طولانی مدت در معرض نور ال ای دی قرار گیرد، احتمال بروز خطرات مختلف در بینایی وی بالا می رود. خیلی از افرادی که در طولانی مدت در مجاورت این لامپ ها قرار گرفته اند، گزارش بروز مشکلاتی همچون سردرد را ارائه کرده اند. در برخی از مواقع نادر، این لامپ ها توانسته اند مشکلات پوستی را نیز در بدن افراد ایجاد کنند. از همین رو، شما باید مراقب نوع لامپ موجود در خانه خود باشید.

مزایای و معایب لامپ LED | روشنایی فرنام - تولید لامپ LED لامپ کم مصرف

مضرات لامپ ال ای دی در چرخه خواب

دومین دسته بندی از مضرات لامپ ال ای دی به چرخه خواب افراد مربوط است. به صورت کلی، اگر شما در طولانی مدت در معرض این لامپ ها قرار بگیرید، احتمال تغییر چرخه خواب در بدنتان بالا می رود. نور آبی که این لامپ تولید می کند، می تواند در پروسه ترشح هورمون ملاتونین اختلال ایجاد کند. از آنجایی که ملاتونینی به صورت مستقمی روی چرخه خواب و بیداری تاثیر گذار است، افراد با اختلالات مربوط به خواب مواجه می شوند.

مضرات لامپ ال ای دی در چرخه خواب

نگاهی به مهم ترین مزایای این لامپ

حال که از مضرات لامپ ال ای دی برای سلامتی و خواب گذر کردیم، بیایید چند مورد از مزایای این محصول را زیر ذره بین ببریم. این لامپ ها به گونه ای طراحی شده اند تا بازده روشنایی خوبی را در اختیار شما قرار دهند. طول عمر آنها زیاد بوده و شما می توانید انواع مختلف این کالا را در دسته بندی های متنوعی تهیه کنید. داشتن رنگ ها، زیر شاخه ها و دسته بندی های مختلف باعث شده تا خیلی از کاربران به خرید این لامپ ها علاقه زیادی نشان دهند. در ضمن، مدل های مختلف این لامپ مصرف انرژی بهینه ای داشته و با استفاده از محصولات پولاکس ، شما با مشکلی مواجه نمی شوید. در کل این محصولات برای محیط زیست یک انتخاب عالی هستند.

نکات مهم برای خرید لامپ ال ای دی

برای کاهش سطح مضرات لامپ ال ای دی، شما باید یک سری نکات خاص را مد نظر خود قرار دهید. در ابتدا شما فقط باید به دنبال خرید این کالا از فروشگاه های معتبر و حرفه ای باشید. استفاده از یک برند شناخته شده و مطرح، احتمال آسیب دیدن بدن شما را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. جدا از این مسئله، جهت خرید انواع این لامپ شما باید مقداری زمان با ارزش خود را صرف بررسی نیاز های خانه و تهیه بهترین کالا بر همان اساس نمایید.

کلام آخر

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید، لیست مضرات لامپ ال ای دی موارد خاصی را در خود جای داده است. به کار گیری این محصولات در برخی از مواقع روی سلامتی چشم شما تاثیر می گذارد و می تواند چرخه خواب را تحت تاثیر خود قرار دهد. البته که این مسئله فقط به لامپ های ال ای دی اشاره ندارد! سایر مدل های لامپ و تکنولوژی به کار رفته در طراحی و ساخت گوشی های هوشمند هم چنین مشکلاتی را در بدن افراد ایجاد می کنند.

برای کاهش سطح مضرات لامپ ال ای دی و جلوگیری از ایجاد مشکل برای بدن، شما می توانید لامپ هایی را مورد استفاده قرار دهید که دمای رنگ بین 6 هزار تا 6500 کلوین دارند. با این کار، شما نه تنها احتمال آسیب دیدن بدن را پایین می آورید بلکه محیط اطراف خانه را در بهترین حالت ممکن نورپرداری می کنید. از همین رو، بهتر است تحقیقات مناسبی در این زمینه انجام دهید و با کیفیت ترین مدل لامپ را بخرید.

منبع

منبع: polluxteam.ir
  |   لینک کوتاه : https://iranmedicalinfo.com/?p=63195

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. امید زمانی گفت:

    درود وقت بخیر لامپ ال ای دی خوابو خراب میکنه و خیلی مضره.

    1. کارشناس روابط عمومی گفت:

      سلام تشکر از اینکه نظرتون رو شیر کردید با ما.