کامپاند پ پ تالک، مزایا و کاربردهای این ماده مفید

کامپاند پ پ تالک ، مزایا و کاربردهای این ماده مفید

یکی از مواد پرکاربرد صنعتی که در خودروسازی، لوازم ساختمانی، لوازم خانگی، قطعات الکترونیک و حتی پلاستیک‌سازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، کامپاند پ پ تالک یا کامپاند پروپوپلین است.

یکی از مواد پرکاربرد صنعتی که در خودروسازی، لوازم ساختمانی، لوازم خانگی، قطعات الکترونیک و حتی پلاستیک‌سازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، کامپاند پ پ تالک یا کامپاند پروپوپلین است. این ماده به‌دلیل نرمی و سبکی که دارد از چگالی پایینی برخوردار بوده و می‌تواند در برابر رطوبت مقاومت زیادی از خود نشان دهد. کامپاند پ پ تالک در رنگ‌های سبز، قهوه‌ای و سفید موجود است. این ماده جلای شفافی داشته و یکی از محصولات پلیمری محسوب می‌شود که از هیدرات منیزیوم و سیلیکات منیزیم به‌وجود می‌آید.

با افزودن تالک به پلی پروپیلن (PP)، تغییرات قابل توجهی در خواص فیزیکی و مکانیکی پلیمر ایجاد می‌شود.

تالک، به عنوان یک ماده معدنی تقویت‌کننده، به پلی‌پروپیلن اضافه می‌شود تا خواصی مانند مقاومت حرارتی، سختی، و پایداری ابعادی بهبود یابد. این تغییرات به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد تالک، مانند سطح صاف و ساختار لایه‌ای آن، رخ می‌دهد.

محصولات دیگر در شرکت صدراد: باریت

تأثیرات اصلی تالک بر پلی‌ پروپیلن شامل موارد زیر است:

  • افزایش سختی و سفتی: تالک باعث افزایش مدول خمشی پلی‌پروپیلن می‌شود و محصول نهایی را سخت‌تر می‌کند.
  • بهبود مقاومت حرارتی: اضافه کردن تالک باعث می‌شود پلی‌پروپیلن در دماهای بالاتر پایداری خود را حفظ کند.
  • افزایش پایداری ابعادی: حضور تالک باعث کاهش انقباض پلیمر در حین سرد شدن می‌شود.
  • بهبود قابلیت فرآیندپذیری: ترکیب تالک با پلی‌پروپیلن می‌تواند به کاهش چسبندگی در فرآیند تزریق پلاستیک کمک کند.
  • همچنین می‌تواند به عنوان یک پرکننده (فیلر) ارزان قیمت به کار رود که منجر به کاهش هزینه‌های تولید محصولات پلاستیکی می‌شود.

در ایران، واردات و صادرات این مواد شیمیایی مانند تالک و پلی‌پروپیلن، توسط شرکت‌های بسیاری صورت می‌گیرد. ایران به دلیل تولیدات گسترده در صنایع پتروشیمی و همچنین نیاز به مواد خام برای تولید محصولات مختلف، همواره در تجارت این محصولات فعال بوده است.

معرفی کامپاند پ پ تالک

همه ما از پودر تالک در زندگی خود استفاده کرده‌ایم؛ اما ممکن است از آن اطلاعی نداشته باشیم. ماده‌ تالک که ترکیبی از فلزات و نافلزات بوده، در مغز مداد وجود دارد؛ اما کامپاند پ پ تالک به‌عنوان ترکیبی شناخته می‌شود که با تالک خالص کمی تفاوت دارد. این ماده معدنی صنعتی از هیدارت منیزیم و سیلیکات منیزیم تهیه می‌گردد. استفاده از این پلیمر صنعتی برای تقویت خاصیت مواد پلاستیکی بسیار متداول است. نرمی موجود در این ماده به‌دلیل شکل فضایی مولکول‌های آن است که حالت صفحه‌ای دارند. این ساختار باعث می‌شود که کامپاند پ پ تالک نسبت به سایر مصالح ساختمانی، مقاومت بالاتری داشته باشد.

ویژگی‌ های کامپاند pp تالک

کامپاند پلی پروپیلن تالک از جمله موادی است که برای تولید انواع محصولات پلیمری مورد استفاده قرار می‌گیرد. کامپاند p p تالک با ویژگی‌هایی چون وزن کم، اتصال راحت و مقاومت در برابر آب شناخته می‌شود. البته علاوه‌بر این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خواص مکانیکی: با وجود ساختار نرم و لایه‌ای کامپاند پ پ تالک، این ماده از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار است. این ماده می‌تواند انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشد و به‌دلیل وزن سبکی که دارد، به‌عنوان گزینه مناسبی برای جایگزینی فلزات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • خواص الکتریکی: ساختار شیمیایی کامپاند پ پ تالک به‌گونه‌ای است که می‌تواند به‌عنوان عایق مناسبی در برابر جریان الکتریسیته در نظر گرفته شود.
  • مقاومت در برابر گرما: این ماده معدنی در برابر دماهای بالای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد نیز از مقاومت بالایی برخوردار است و این موضوع سبب می‌گردد که از آن در صنایع خودروسازی و ابزارآلات استفاده شود.

محصولات دیگر در شرکت صدراد: لیتوپن

کاربرد کامپاند پ پ تالک

ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی کامپاند p p تالک باعث شده‌اند که بتوان از این ماده در صنایع زیر استفاده کرد:

  1. لوازم خانگی با مقاومت بالا در برابر حرارت مانند فر، ماکروویو و…
  2. تولید قطعات الکترونیکی مانند فیلم، قطعات پلاستیکی و ابزارآلات برقی
  3. لوازم ساختمانی
  4. صنعت خودروسازی

کامپاند پ پ تالک

مزایای کامپاند pp تالک

کامپاند p p تالک با افزودن تالک به کامپاند پلی پروپیلن تولید می‌شود. این ماده از ویژگی‌های منحصر‌به ‌فردی برخوردار بوده و باعث می‌شود که پلاستیک، سختی و کشش بالاتری داشته باشد. افزون بر این استفاده از آن با مزایای زیر همراه است:

  • مقاومت حرارتی بالا
  • افزایش چغرمگی فلزات
  • دارا بودن مقاومت خوشی بالا
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی
  • جلوگیری از جمع شدن پلاستیک
  • دارا بودن خاصیت الاستیسیته بالا
  • قیمت مناسب
  • دارا بودن پایداری در ابعاد

محصولات دیگر صدراد: کربنات کلسیم

قیمت کامپاند پ پ تالک

کامپاند پ پ تالک دارای کاربردهای بی‌نظیری است و همین ضوع باعث شده که قیمت آن کمی بالا باشد. البته عواملی نیز وجود دارند که قیمت این ماده را تحت تاثیر قرار می‌دهند‌. کامپاند پ پ تالک اصل می‌بایست از درصد خلوص بالایی برخوردار باشد و در این صورت قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. این ماده همچنین در درصدهای ۲۰، ۲۵ و ۳۰ به فروش می‌رسد و هرچه درصد تالک در آن بالاتر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. قیمت این ماده همچنین تابع رنگ‌‌های آن است. به‌دلیل نوسانات قیمت ارز ممکن است قیمت کامپاند پ پ تالک نیز بسیار متغیر باشد که در این صورت باید قبل از خرید از آن آگاهی پیدا کرد.

محصولات دیگر در شرکت صدراد: کربنات کلسیم کوتد

کامپاند p p تالک

قبل از خرید کامپاند پ پ تالک به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکاتی که باید هنگام خرید کامپاند PP تالک در نظر بگیرید:

درصد تالک در کامپاند: درصد تالک در کامپاند‌ها معمولاً بین 10 تا 40 درصد است. هر چه میزان تالک بیشتر باشد، سختی و پایداری حرارتی محصول افزایش می‌یابد. بسته به نیازتان، باید درصد مناسب تالک را انتخاب کنید.

کامپاند p p تالک به‌صورت عمده و خرده به فروش می‌رسد. فروشگاه‌های بسیار زیادی وجود دارند که این ماده معدنی را عرضه می‌کنند؛ اما آنچه در این میان اهمیت داشته، کیفیت مواد اولیه است. این ماده حاوی ذراتی با انداره کاملاً برابر بوده و در مقابل رطوبت و حرارت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. البته قبل از خرید کامپاند پ پ تالک می‌بایست به نکات زیر توجه داشته باشید:

محصولات دیگر در شرکت صدراد: دی اکسید تیتانیوم

  • خرید از فروشگاه‌های معتبر
  • خرید مقدار کمی از کامپاند پ پ تالک و انجام آزمایش روی آن
  • توجه به کاربرد این ماده متناسب با کار خود
  • مقایسه قیمت با کیفیت مواد اولیه به‌کار رفته
  • خرید از تولیدی‌های کامپاند p p تالک
  • عدم اکتفا به خصوصیات ظاهری

برای خرید کامپاند PP تالک می‌توانید به دو روش زیر اقدام کنید:

  • خرید اینترنتی: بسیاری از شرکت‌ها و فروشندگان معتبر مواد اولیه، وب‌سایت‌هایی برای فروش آنلاین دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها محصولات را بررسی و خرید کنید.
  • خرید حضوری: مراجعه به بازارهای سنتی یا دفاتر فروش شرکت‌های تولیدکننده، گزینه‌ی دیگری است که به شما امکان می‌دهد تا از نزدیک کیفیت محصولات را بررسی کنید و با مشاوران فروش درباره نیازهای خاصتان مشورت نمایید.

توجه به این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین کامپاند با توجه به نیازهای تولیدتان تهیه کنید.

فروش کامپاند p p تالک

محصولات دیگر صدراد: کربنات کلسیم

سخن پایانی

نرمی و انعطاف بالای تالک باعث ایجاد تغییر بسزایی در ساختار پلی پروپیلن می‌شود و استفاده از آن را در صنایع مختلف افزایش می‌دهد. درصد تالک در این ماده کاملاً متفاوت بوده و برحسب نیاز و کاربرد خود می‌توانید از انواع ۲۰، ۲۵ تا ۳۰ درصد آن استفاده نمایید. فراموش نکنید که در کشور ما تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که با افزودن ناخالصی‌هایی به پلی پروپیلن، این محصول را با قیمت پایین‌تر به دست مشتری می‌رسانند. این در حالی است که کامپاند پ پ تالک ارزان هیچ‌گونه مقاومتی در برابر رطوبت یا حرارت نخواهد داشت. این موضوع باعث کاهش کیفیت کار و همچنین عدم رضایت بسیاری از افراد از نتیجه کار ساختمانی یا صنعتی می‌شود.

شرکت صدارد تولید و عرضه کننده مواد شیمیایی و مواد معدنی در اصفهان

منبع: sadrad-co.com
  |   لینک کوتاه : https://iranmedicalinfo.com/?p=68491

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. محمد بوشهری گفت:

    سلام درصد تالک در کامپاند از مهمترین ویژگی های این محصوله که باید قبل از خرید دقت بشه بهش.

    1. کارشناس روابط عمومی گفت:

      سلام ممنون که تجربتون رو با ما به اشتراک گذاشتید تنها دلخوشی ما رضایت شماست.